شناسهٔ خبر: 138197 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کشف ۱۵۰ هزار میلیارد کارچاق‌کنی و ۱۴۲ میلیارد اخذ رشوه در سال ۹۵

رشوه نیروهای مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه در سال گذشته(۹۵)، ۳۴۴ مورد کارچاق‌کنی به ارزش ۱۵۰ هزار و ۴۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون میلیون و ۳۱۲ هزار کشف کردند؛ این در حالی است که بودجه دستگاه قضا در سال گذشته چیزی حدود هفت هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش «نماینده» بنابر گزارشی که مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه به عنوان گزارش عملکرد خود در سال ۹۵ ارائه کرده، این ستاد در سال گذشته موفق به کشف برخی تخلفات و جرایم شده که از جمله مهمترین این کشفیات، کشف ۳۴۴ مورد کارچاق‌کنی به ارزش ۱۵۰ هزار و ۴۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۳۱۲ هزار ریال (۱۵۰.۰۴۶.۹۲۰.۳۱۲.۰۰۰) است.

بر اساس این گزارش، کشف ۹ هزار و ۹۵۹ قبضه سلاح سرد به ارزش ۲۵۲ مییون و ۸۵۰ هزار ریال و ۱۵۹ قبضه سلاح گرم به ارزش ۹۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از جمله کشفیات این مرکز در سال گذشته به شمار می‌رود.

همچنین نیروهای حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه در سال ۹۵ موفق به کشف یک هزار و ۲۶۵ مورد «اختلاس از طریق قبوض سپرده و مفقودی فیش‌های واریزی» به ارزش ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۲۹۰.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) شدند.

کشف ۳۱ مورد «اختلاس در سایر موضوعات» به ارزش ریالی ۷۷ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال (۷۷.۶۲۹.۰۰۰.۰۰۰)، پنج هزار و ۹۸۸ مورد «جعل اوراق و وثیقه در محاکم قضایی» به ارزش ۱۱۵ میلیارد و ۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال (۱۱۵.۰۷۰.۴۰۰.۰۰۰)، کشف ۶۱۰ مورد «جعل سند» به ارزش یک هزار و ۶۵ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۸۴ هزار ریال (۱.۰۶۵.۵۰۲.۰۸۴.۰۰۰) و ۱۳۹ مورد «جعل اوراق بهادار» به ارزش چهار میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال (۴.۸۶۶.۰۰۰.۰۰۰)، از جمله کشفیات مهم مرکز حفاظت و اطلاعات دستگاه قضایی در سال ۹۵ به شمار می‌رود.  

نیروهای حفاظت و اطلاعات دستگاه قضایی در سال گذشته، «اخذ رشوه» به تعداد ۲۰۶ نفر را هم کشف کردند که ارزش ریالی رشوه‌های کشف شده، ۱۴۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال (۱۴۲.۴۸۹.۸۰۰.۰۰۰) بود.

کشف ۸۲۸ مورد «اخاذی و کلاهبرداری» به ارزش ۱۱۸ میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال (۱۱۸.۱۰۶.۰۰۰.۰۰۰)، ۸۷ مورد تضییع حقوق بیت‌المال به ارزش ۴۱ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال (۴۱.۴۸۹.۱۰۰.۰۰۰) و کشف ۷۲۳ مورد تحصیل مال نامشروع به ارزش ۷۸ میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۵۰۴ هزار ریال (۷۸.۸۵۳.۵۰۴.۰۰۰) از دیگر کشفیات مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه در سال ۹۵ بوده است.

بر اساس این گزارش، ارزش ریالی مجموع کشفیات این مرکز در سال گذشته، ۱۵۲ هزار و ۶۰۵ میلیارد و ۴۳۹ میلیون و ۵۲۸ هزار ریال (۱۵۲.۶۰۵.۴۳۹.۵۲۸.۰۰۰) بوده است.

نظر شما