شناسهٔ خبر: 138083 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو اصلاح طلب شورای شهر بر سر سه راهی

دنیامالی احمد دنیا مالی عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر و معاون سابق شهردار تهران احتمالا به وزارت راه ، استاندار یکی از شهرها و یا به منطقه آزاد کیش بر می‌گردد.

به گزارش «نماینده»، به نظر می رسد اکثر قریب به اتفاق اعضای طیف اصلاح طلب که  در شورای چهارم شهرتهران حضورداشته و از حضور در شورای پنجم بازمانده اند، در بدنه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به کار گرفته شوند.

دراین میان البته برخی ازاصلاح طلبان شورای چهارم شاید به عنوان مشاور و یا مقام اجرایی در شهرداری تهران مشغول شوند اما برخی دیگر که تمایلی به ادامه حضور در عرصه مدیریت شهری پایتخت ندارند، احتمالا پست های دولتی خواهند گرفت.

یکی از نام آشناترین اعضای اصلاح طلب شورای چهارم، احمددنیامالی است که ریاست کمیسیون عمران و حمل ونقل و ترافیک شورا را برعهده دارد. دنیامالی پس از آنکه پیشنهاد حضور در لیست مربوط به گزینه های شهردار آتی تهران را نپذیرفت، حالا در مظان بازگشت به وزارت راه و شهرسازی است؛ خصوصا اگر وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه تفکیک شود، این احتمال بسیار قوت خواهد گرفت.

او از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۴ مسئولیت های مهمی در وزارت وقت راه وشهرسازی داشته که از آن جمله می توان به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی کشور اشاره کرد. افشانی، سعیدنژاد، عبدالعلی زاده و آقایی دیگر گزینه های جایگزینی عباس آخوندی در وزرات راه و شهرسازی هستند.

با این حال صحبت هایی نیز مبنی بر سپردن مسئولیت یک استان به وی در مقام استانداری هم شنیده می شود که با تغییرات احتمالی صورت گرفته در وزارت کشور، بی ارتباط نمی تواند باشد.

اما گزینه سوم پیش روی دنیامالی، مدیرعاملی  منطقه آزادکیش است. وی تجربه سالها حضور در پست مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی را داشته و در مدت مدیریت خود در سمت مذکور، منشاء تحول در توسعه صادرات از بندر انزلی، بهبود زیرساخت های عمرانی و نرم افزاری و همچنین گردشگری در این منطقه بوده است.

نظر شما