شناسهٔ خبر: 138049 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

نقش ناطق نوری در اتاق فکر دولت چیست؟

ناطق نوری قاعدتا رئیس جمهور روحانی با هرکس که بخواهند، می‌توانند مشورت کنند اما تعجب قضیه آنجاست که اصلاح‌طلبان بارها عنوان کرده‌اند آقای روحانی به تواصی کسی گوش نمی‌دهد.

به گزارش«نماینده»، «علی صوفی»، از وزرای دولت اصلاحات و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاحات به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد و در اشاره به حجت‌الاسلام ناطق نوری گفته است: «ناطق نوری همین الان نیز فرد مورد مشورت حسن روحانی است. او حتی در حلقه اصلاح طلبان نیز حضور دارد. ناطق نوری همواره کار اجرایی داشته و هیچ وقت از مسائل کشور دور نبوده است، در حال حاضر نیز جلساتی تشکیل می‌شود و وی مسائل روز را تجزیه و تحلیل می‌کند، معمولا این تجزیه تحلیل‌ها نیز واقع‌بینانه است و تا الان نیز خروجی نشست‌هایی که با حضور ناطق نوری انجام شده بسیار مثبت بوده است.»
او در این گفت‌وگو همچنین حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری را در کابینه آینده رئیس‌جمهور روحانی و در کسوت معاون اولی به صلاح ندانسته است![۱]
*قاعدتا رئیس جمهور روحانی با هرکس که بخواهند، می‌توانند مشورت کنند اما تعجب قضیه آنجاست که اصلاح‌طلبان بارها عنوان کرده‌اند آقای روحانی به تواصی کسی گوش نمی‌دهد.
شاهد مثال آنکه «محمد عطریانفر»، عضو حزب کارگزاران سازندگی چند سال قبل در یک مصاحبه با نشریه صدا گفته بود: روحانی نه از سوی اصلاح‌طلبان و نه از سوی اصولگرایان شرط‌پذیر نیست.
در همین چارچوب از مرحوم هاشمی نیز منقول است که زمانی گفته بود آقای روحانی کار خودش را می‌کند!
با این اوصاف می‌توان به روشنی دریافت که احتمالا باید باز هم حرف‌های کسانی مثل آقای صوفی را به حساب بازارگرمی و خوشحالی زایدالوصف از پیروزی انتخاباتی نامزد غیر گذاشت نه چیز دیگر و تلاش کرد تا فضای واقعی سپهر سیاست کشور را در ورای این صحبت‌ها شناخت و به مردم معرفی کرد.
رئیس‌جمهور روحانی در آستانه معرفی کابینه جدید خود، تحت فشارهای گسترده اصلاح‌طلبان و تلاش آنها برای سهم‌خواهی و تغییر برخی وزرا قرار گرفته است.

نظر شما