شناسهٔ خبر: 137334 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باج خواهی به سبک کارگزاران سازندگی

حزب کارگزاران نامش زورگیری باشد یا باج خواهی، فرقی نمی کند؛ عده ای پول خواسته اند و عده ای هم پول داده اند! این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش «نماینده»، زورگیری یا باج خواهی! اسمش را هر چه بگذاریم، اصل ماجرا زیر سوال نمی رود؛ عده ای پول خواسته اند و عده ای دیگر پول داده اند؛ تعجب نکنید! داریم از لیست شورای شهر اصلاح طلبان صحبت می کنیم.

هفته گذشته برخی رسانه های اصلاح طلب از آنچه باج خواهی دبیرکل حزب کارگزاران از اعضای لیست امید نام برده شد، سخن به میان آوردند. این منابع اعلام کردند که دبیرکل حزب کارگزاران از هر فرد، مبلغ ۲ میلیارد تومان برای حضور در لیست امید اخذ کرده است. این شائبه ها بلافاصله توسط حسین مرعشی نفر دوم این حزب، تکذیب شد.

کمی بعد کرباسچی در گفتگویی اصل دریافت مبلغ از اعضای لیست امید را رد نکرد اما دلیل آن را اینگونه تشریح کرد: «قرار شده بود که هر کدام از اعضای لیست نفری ۱۰۰ میلیون تومان یا خودشان یا حزبشان برای تبلیغات بدهند که البته خیلی‌ها هنوز نداده‌اند.»

دبیرکل حزب کارگزاران همچنین درباره ادعای مربوط به باج خواهی اش، از شنود مکالماتش پرده برداشت و گفت: «ممکن است در شنودها دراین باره(دریافت ۲ میلیارد تومان)  چیزی شنیده‌اند اما سندی برای این ادعا ندارند!»

شائبه باج خواهی کرباسچی از اعضای لیست شورای شهر اصلاح طلبان، در شرایطی مطرح شده است که یک سال پیش در چنین ایامی، اخبار بوداری از وجود رانت ها و جابه جایی پول های کلان در انعقاد لیست امید - در جریان انتخابات مجلس دهم - به مشام رصدکنندگان فضای سیاسی کشور رسید.

در همین باره، الهه کولایی نماینده مجلس ششم تنها چند ماه پس از آغاز به کار پارلمان دهم در اظهاراتی از وجود رانت و جابه جایی پول های هنگفت برای بستن لیست امید سخن به میان آورد. وی اظهار کرد: «همیشه پول و قدرت در حوزه سیاست تاثیرگذار هستند. برخی کاندیداها از طریق رانت وارد لیست امید شدند و من این مساله را تکذیب نمی‌کنم.»   

بازگردیم به لیست شورای شهر اصلاح طلبان! اخبار مربوط به باج خواهی برخی ژنرال های اصلاح طلب، فعالین منسوب به این جریان را بر آن داشت تا خواستار شفاف سازی درخصوص چگونگی انعقاد این لیست شوند. در همین باره، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در صفحه توییتر خود گفت: «از بزرگان اصلاحات می خواهم تا از شفافیت در اعلام چگونگی شکل گیری لیست حمایت کنند.»

هر چه هست، شائبه باج خواهی ژنرال های کارگزارانی از لیست امید، در حقیقت معلول سایش و جنگ قدرت میان دو طیف جبهه اصلاحات است؛ نخست طیف چپ که لیست نهایی اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای پنجم را نتیجه لابی بازی فراگیر حزب کارگزاران می داند؛ پس تا می تواند از پشت پرده ها و رازهای مگو خواهد گفت؛ آن طرف طیف راست(حزب کارگزاران) را داریم که قطعا نمی خواهد فرصت انتخاب شهرداری تهران و به کرسی نشاندن گزینه متبوع خود در این عرصه را از دست بدهد.

تک و پاتک های جبهه اصلاحات قطعا تا شهریور(موعد انتخاب شهرداری تهران) ادامه خواهد داشت. باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار صندلی شهرداری تهران خواهد بود.

نظر شما