شناسهٔ خبر: 137168 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لیست فروشی تالی فاسد بالایی دارد

پرویز سروری/* دبیر کل جمعیت رهپویان با اشاره به ماجرای درخواست ۲میلیارد تومان از برخی کاندیدهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید گفت: برخی بستن فهرست انتخاباتی را به یک کار تجاری و اقتصادی تبدیل کرده‌اند که این به مردم‌سالاری آسیب می‌زند.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به ماجرای درخواست ۲ میلیارد تومان از برخی کاندیدهای شورای شهر تهران جهت حضور در لیست امید اظهار داشت: متأسفانه در کشور شاهد سلسله اقداماتی هستیم که می‌تواند به مردم‌سالاری دینی آسیب برساند و یکی از این موضوعات بستن فهرست انتخاباتی است که برخی آن را به یک کار تجاری و اقتصادی تبدیل کرده‌اند.

سروری تصریح کرد: برای برخی بستن لیست دیگر یک کار انتخاباتی محسوب نمی‌شود بلکه یک کار اقتصادی است که افراد «فروش لیست»، مبالغ هنگفتی از افراد می‌گیرند و کسب درآمد می‌کنند که این موضوع تالی فاسد بالایی دارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی فرایند لیست فروشی اصلاح‌طلبان را یکی از راه‌های ورود پول‌های کثیف به انتخابات برشمرد و افزود: یکی از نزدیکان افراد لیست امید به ما گفته بود حدود ۲ میلیارد تومان از افراد برای حضور در این لیست اخذشده است.

سروری تصریح کرد: لازم است آقایان جهت شفافیت گزارشی از این هزینه‌های انتخاباتی و ورودی و خروجی مبالغ بدهند چراکه این موضوع می‌تواند شامل همان «پول‌های کثیف» باشد بنابراین این موضوع باید از سوی وزیر کشور پیگیری شود.

چندی پیش بود که خبر "لیست فروشی" شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با گفت‌وگویی از فاطمه دانشور عضو شورای شهر چهارم مبنی بر پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی کرباسچی و حقانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان رسانه‌ای شد؛ پس‌ازآن بود که آفتاب یزد نوشت:‌ این درخواست از جانب آقای «غ_ک» دبیرکل یکی از احزاب سرشناس اصلاح‌طلب مطرح‌شده است.

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در گفت‌وگویی اصل موضوع لیست فروشی را رد نکرده و گفته است: «دو میلیارد و صد هزار تومان، برآیند تبلیغات ستاد شده بود که قرار بود سهمیه‌ای بدهند

ماجرای لیست فروشی اصلاح‌طلبان تنها مربوط به این انتخابات نیست و پیش‌ از این الهه کولایی هم در جریان قرار نگرفتن نامش در لیست امید برای انتخابات مجلس دهم اعلام کرد: «برخی کاندیداها از طریق «رانت» وارد لیست امید شدند و من این مسئله را تکذیب نمی‌کنم. ‌»

نظر شما