شناسهٔ خبر: 136229 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اطلاعیه ستاد انتخاباتی «سید مصطفی میرسلیم»

میرسلیم در اطلاعیه ستاد انتخاباتی «سیدمصطفی میرسلیم» آمده است:‌ چگونه می‌شود دستگاه‌های عظیم دولتی به یاری رئیس و معاون اول خود در مناظرات بیایند درحالی‌که دیگر نامزدها از چنین حق یا حقوق مشابه محروم هستند.

به گزارش «نماینده»، ستاد انتخاباتی «سید مصطفی میرسلیم» در خصوص مواضع برخی سازمان‌های دولتی نسبت به اظهارات نامزد حزب موتلفه اسلامی در دومین مناظره انتخاباتی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

به اطلاع عموم می‌رساند به دلیل مواضع شفاف، مدبرانه و انتقادی جناب آقای مهندس سیدمصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره دوم و بازتاب‌های وسیع و مثبت آن در فضای افکار عمومی، برخی دستگاه‌های دولتی اقدام به صدور اطلاعیه‌های متفاوت نسبت به مواضع ایشان نمودند که جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی به استحضار مردم شریف می‌رساند:

موضوع دستاوردهای اقتصادی برجام و بدعهدی آمریکا و سایر طرف‌های مقابل، بخصوص قرارداد خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافری و تداوم تحریم‌ها و شرایط پدید آمده برای صنعت هسته‌ای کشورمان و آمارهای رسمی مربوط به طلاق و ازدواج در سال‌های اخیر و اظهارات مسئول محترم بانک مرکزی با عنوان دستاورد هیچ در مصاحبه خارج از کشور ایشان در بیست و نهم فروردین سال ۹۵ و... موضوعات قابل کتمان و یا قابل‌تغییر و تکذیب نیستند و بارها از رسانه‌های جمعی منتشرشده و مستندات آن در رسانه‌های جمعی موجود است.

نکته قابل‌توجه این است که بیانیه‌ها و عکس‌العمل‌های وزارت راه و سازمان انرژی اتمی و غیره باوجود آمارهای مورد استناد نامزد محترم، کلی‌گویی و فاقد رفع ابهام و شبهات است.

علاوه بر این شیوه دسترسی به منابع ارزی ناشی از #فروش_نفت که تنها از طریق بانک‌های خاص و با هماهنگی کمیته ناظر طرف برجام و فقط در صورت تأیید آن‌ها امکان‌پذیر است، باعزت و استقلال ایران اسلامی ناهمخوان بوده و عملاً مدیریت منابع ملی و تعیین اولویت‌های ارز حاصل از فروش نفت را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهد.

این مشکلات و بی‌تدبیری‌هاست که ما از یک‌سو با فروش نفت خام و سپس اجبار به واردات کالاهای مصرفی به علت عدم امکان بازگرداندن پول حاصل از فروش نفت به کشور، موجب توقف تولید و افزایش بیکاری در کشور می‌شویم.

باکمال تأسف بخش‌هایی از بدنه قوه مجریه با بسیج تمام امکانات عملاً نقش ستاد انتخاباتی آقای روحانی را عهده‌دار شده‌اند و به هر نحو ممکن به دنبال چالش و شبهه‌سازی با رقبای انتخاباتی وی، از طریق وارونه نمایی واقعیات برآمده‌اند. درحالی‌که جناب آقای روحانی خود باید در حین مناظره پاسخگوی انتقادات مطرح‌شده باشد.

رویه دستگاه‌های صادرکننده بیانیه سوءاستفاده واضح از امکانات بیت‌المال به نفع نامزد مذکور است و انتظار می‌رود ستاد انتخابات به وظایف قانونی خود عمل نماید.

چگونه می‌شود دستگاه‌های عظیم دولتی به یاری رئیس و معاون اول خود در مناظرات بیایند در حالیکه دیگر نامزدها از چنین حق یا حقوق مشابه محروم هستند؟

ستاد انتخاباتی سید مصطفی میرسلیم در شرایط فعلی، حق اعتراض به این روش‌های غیرقانونی را برای خود محفوظ داشته و در زمان مناسب پاسخ خود را بیان خواهد داشت.

نظر شما