شناسهٔ خبر: 136181 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس؛

ظریف برای پاسخ به سوال ۲۳ نماینده به کمیسیون امنیت ملی می‌رود

مجلس 43 وزیر امور خارجه این هفته برای پاسخ به سوال ۲۳ نماینده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌رود.

به گزارش «نماینده» کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته از یکشنبه ۱۷ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نشست خواهند داشت.

دستور کار کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به این شرح است؛

۱ـ کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

روز سه‌شنبه: دعوت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سؤالات چهار نفر از نمایندگان و بررسی لایحه بازگشایی مدارس

۲ـ کمیسیون اجتماعی

روز سه‌شنبه: بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، دعوت از پلیس فتا برای ارائه گزارش از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در این حوزه، دعوت از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای بررسی مسائل و مشکلات ارجاعی به کمیسیون و ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی

۳ـ کمیسیون اقتصادی

دستور هفتگی اعلام نشده است.

۴ـ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

روز سه‌شنبه: جمع‌بندی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون، دعوت از وزیر اطلاعات برای بررسی دو مورد سؤال مشترک از سوی نمایندگان و دعوت از وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤالات ۲۳ نفر از نمایندگان، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش.

۵ـ کمیسیون انرژی

روز سه‌شنبه: بازدید اعضای کمیسیون از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران و نشست با فعالان این حوزه

۶ـ کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

روز سه‌شنبه: بررسی عملکرد منابع و مصارف بودجه ۹۵ با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ادامه رسیدگی به جزئیات طرح تأمین اجتماعی همگانی.

۷ـ کمیسیون بهداشت و درمان

روز سه‌شنبه: دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سؤالات حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و استماع گزارش دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه ۱۳۹۴

۸ـ کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

روز سه‌شنبه: ادامه بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان (به عنوان کمیسیون فرعی)

۹ـ کمیسیون صنایع و معادن

روز سه‌شنبه: جلسات کارگروه‌های تشکیل شده در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصادمقاومتی و رفع موانع تولید شامل جلسه با وزارت صنعت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتاق بازرگانی و کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی.

۱۰ـ کمیسیون عمران

روز سه‌شنبه: بررسی آخرین وضعیت بخش مسکن و ساختمان با دعوت از مدیرعامل بانک مسکن و مدیران دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و مرکز آمار ایران.

۱۱ـ کمیسیون فرهنگی

روز سه‌شنبه: بررسی لایحه اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی به عنوان کمیسیون فرعی، بررسی طرح انتخاب رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط جامعه هدف و بررسی اصلاح اساسنامه بنیاد شهید.

روز چهارشنبه: بازدید اعضای کمیسیون از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

۱۲ـ کمیسیون حقوقی و قضایی

روز سه‌شنبه: بررسی لایحه معاهده استرداد مجرمین بین دولت‌های ایران و اندونزی و لایحه معاهده معاضدت کیفری بین ایران و اندونزی و بررسی لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی.

۱۳ـ کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

روز سه‌شنبه: ادامه بررسی و جمع‌بندی لایحه حفاظت از خاک

نظر شما