شناسهٔ خبر: 136147 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۶ نامزد انتخابات وارد صدا و سیما شدند

انتخابات با ورود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیما، دومین مناظره از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز آغاز می شود.

به گزارش «نماینده»، هم اکنون شش نامزد انتخابات «سیدمصطفی آقامیرسلیم، اسحاق جهانگیری، حسن روحانی، سیدابراهیم رئیسی ساداتی، محمدباقر قالیباف و سیدمصطفی هاشمی طبا» وارد استادیوی محل مناظرات شده اند.

محمدباقر قالیباف هنگام ورود به صدا و سیما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناظره ها این دوره مقداری متفاوت است؛ از این جهت که در مناظره قبلی دیدیم هم آقای رئیس جمهور و هم معاون اول با هم شرکت کردند و دوبار فرصت داشتند تا از دولت دفاع کنند که این مقداری از عدالت به دور است. در هفته قبل وقت بیشتری هم داده شد که کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات به این موضوع رسیدگی کرد و ظاهرا می خواهند امروز این را اصلاح کنند. از سوی دیگر، در اجرا هم در وقت و تصمیم گیری بی عدالتی بود که امیدواریم این اشکالات برطرف شود و بتوانیم مناظره خوبی داشته باشیم.

حجت الاسلام رئیسی هم هنگام ورود گفت: مردم باید صداقت را در زبان و رفتار کسی که در کسوت کاندیدا ظاهر می‌شود، مشاهده کنند؛ این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. تاکتیک و روش‌ها در مناظره مسائل فرعی است، مردم باید در نگاه و لسان نامزد احساس صداقت کنند.

سیدمصطفی میرسلیم هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مناظره قبل می توانستیم به مردم بهتر درباره مسائل اجتماعی توضیح دهیم، اما نشد.  امروز موضوع مناظرات مسائل سیاسی و فرهنگی است و هر موضوعی هم شأن و روش خودش را دارد.

سید مصطفی هاشمی طبا در ابتدای ورود به ساختمان معاونت سیما در جمع خبرنگاران گفت: من تاکتیک خاصی ندارم، سوالی که پرسیده شود جواب می‌دهم.

حجت الاسلام روحانی هم پس از ورود به صدا و سیما گفت: مناظره ها برای آشنایی مردم با افکار و برنامه های کاندیداهاست. همه ما باید تلاش کنیم تا به این هدف کمک کنیم. اگر در این مناظره نقل قول ها دقیق باشد و افترا، تخریب و سیاهنمایی نباشد، مناظره واقعی خواهد بود و می تواند به مردم کمک کند.

اظهارات اسحاق جهانگیری هنگام ورود به صدا و سیما بدلیل همزمانی با اخبار ساعت ۱۵ شبکه خبر، به صورت مستقیم پخش نشد.

مناظره امروز با محوریت «سیاسی فرهنگی» از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه آغاز می شود و به صورت زنده از شبکه های یک، خبر و رادیو ایران پخش خواهد شد.

مناظره نخست، جمعه هفته گذشته (هشتم اردیبهشت) با موضوع اجتماعی برگزار شد و مناظره سوم و آخر نیز، جمعه هفته آینده با محوریت مسائل اقتصادی انجام خواهد شد.

نظر شما