شناسهٔ خبر: 136140 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تشکیل پرونده برای برخی مدیران به خاطر مداخله در انتخابات

رئیس کل دادگستری استان تهران به رشد تخلفات انتخاباتی طی هفته گذشته اشاره کرده و می‌گوید، برای برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به خاطر مداخله در انتخابات و تبلیغ به نفع بعضی نامزدها، پرونده تشکیل شده است.

به گزارش «نماینده»، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سئوال که آیا در ارتباط با تخلفات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، پرونده جدیدی تشکیل شده یا خیر اظهار کرد: در حال حاضر اطلاع دقیقی از تعداد پرونده‌های متشکله ندارم اما در روزها و هفته‌های گذشته پرونده‌های جدیدی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در حوزه مداخله برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و تبلیغ به نفع بعضی نامزدهای انتخابات، هم در سطح استان تهران و هم سایر استان‌ها که رسیدگی به آنها در صلاحیت دادگستری استان تهران است، پرونده‌هایی تشکیل شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه رسانه‌هایی هم که از اموال عمومی استفاده می‌کنند و له یا علیه نامزدهای انتخابات تبلیغ کرده‌اند، گزارش‌هایی واصل و پرونده تشکیل شده است و به طور کلی در هفته گذشته شاهد رشد تخلفات انتخاباتی بودیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سئوال که پرونده‌های تشکیل شده در چه مرحله‌ای قرار دارد و پرونده مربوط به مدیران دستگاه‌های اجرایی در دست رسیدگی دادسراست یا دادگاه گفت: برخی از پرونده‌ها به دادسرا ارجاع شده و هنوز در مرحله رسیدگی دادسرایی است.

وی اضافه کرد: مواردی هم وجود دارد که به لحاظ نوع جرم و میزان مجازات و به خاطر اینکه جزء جرایم درجه هفت و هشت است، مستقیم به دادگاه ارجاع می‌شود و دادسرا به آنها ورود نمی‌کند. جرایم منتسب به برخی مدیران اجرایی مشمول این موضوع است و هم اکنون در دادگاه‌های تهران مطرح رسیدگی است.

اسماعیلی در پاسخ به این سئوال که عمده پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلفات ریاست جمهوری بوده یا شوراهای شهر و روستا گفت: تا الان تخلفات انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بوده و خوشبختانه در رابطه با انتخابات شوراهای شهر به خاطر انجام اقدامات پیشگیرانه و اینکه هنوز موعد تبلغیات شوراها آغاز نشده، شاهد تخلفات کمتری بودیم. اگر هم در رابطه با انتخابات شوراهای شهر، تخلفی رخ داده مربوط به تبلیغات زودتر از موعد بوده که اغلب از ناحیه مقامات قضایی فراخوان شدند و به آنها تذکر داده شده قوانین و مقررات مربوط به انتخابات را مراعات کنند.

نظر شما