شناسهٔ خبر: 136125 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باهنر: ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال امکانپذیر است

باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بابیان اینکه ایجاد ۴میلیون شغال در ۴ سال امکانپذیر است، گفت: شاید جمنا به این نتیجه برسد که هردو کاندیدای ما یعنی آقای رییسی و آقای قالیباف تا آخر در صحنه بمانند.

به گزارش «نماینده»، نشست مشترک شورای مرکزی و دبیران استان‌های جامعه اسلامی مهندسین با موضوع انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد.

در این نشست محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به تشریح آخرین وضعیت کاندیداهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

وی همچنین به نتایج حاصل از نظرسنجی های مراکز معتبر سنجش افکار در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به روند نظرسنجی‌ها و وضعیت آراء کاندیداها، شاید جمنا به این نتیجه برسد که هردو کاندیدای ما یعنی آقای رییسی و آقای قالیباف تا آخر در صحنه بمانند.

باهنر همچنین با انتقاد از برخی سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم اظهار داشت : سیاست دولت در این میزان کاهش نرخ تورم در زمان رکود اشتباه است. این کار موجب می شود چرخ همه کارهای مملکت یخ بزند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ازلحاظ فنی این حرف که در ۴ سال می‌توان ۴ میلیون شغل ایجاد کرد صحیح است. البته نرخ این میزان اشتغال در سال اول متفاوت از سال‌های بعدی و کمتر باشد اما به‌هرحال با برنامه‌ریزی صحیح در حوزه صنایع مختلف شدنی است.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش یارانه‌ها اظهار داشت: در صورت حذف یارانه ۵ دهک بالا می‌توان یارانه گروه‌های پایین‌تر را افزایش داد.

در ادامه این نشست هریک از دبیران استان‌های جامعه اسلامی مهندسین به ارائه گزارشی از وضعیت سیاسی استان‌های کشور در آستانه انتخابات و فعالیت‌های کاندیداها در هریک از استان‌ها پرداختند.

همچنین بابیان پرسش‌های از باهنر مواضع جامعه اسلامی مهندسین را در انتخابات پیش رو جویا شدند.

باهنر اظهار داشت: موضع رسمی جامعه اسلامی مهندسین حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) است و از فعالیت‌های کاندیداهای جمنا در تمامی استان‌ها حمایت خواهیم کرد تا زمانی که جمنا به تصمیم بر سر وحدت یا حضور هر دو کاندیدا درصحنه برسد.

نظر شما