شناسهٔ خبر: 136090 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت‌الاسلام رئیسی در جمع مردم ایلام:

عده‌ای حق ملت را به یغما بردند؛ مردم از "اختلاس" خسته شده‌اند/مسکن مهر را تعطیل کردند و گفتند "مزخرف" است

رئیسی حجت‌الاسلام رئیسی در جمع مردم ایلام گفت: عده‌ای می‌آیند و حق هزاران نفر را به یغما می‌برند، چرا باید این‌گونه شود؟ مردم از اختلاس خسته شده اند، جوانان قادرند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم ایلام با اشاره به استقبال خوب مردم ایلام اظهار داشت: از ابراز احساسات و علاقه‌های شما کمال تشکر دارم اما این همه برای شخص من نیست؛ این همه محبت و حضور پرشور در مسائل انتخاباتی برای امام و رهبری و ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: هویت من شخصی است که مثل همه شما تلاش کرده‌ام از مردم باشم در مردم و برای مردم باشم  و اینکه کاری را انجام دهم که برای خدا باشد و خود را نبینم و برای خدا و مردم کار کنم و و حرف‌ها و شایعات را گوش ندهم تا بتوانم برای مردم و خدا کار کنم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: حضور در بین شما مردم مرزدار ایلام افتخار است چرا که شما مردمی هستید که نگذاشتید خاک وطن به دست دشمن بیفتد؛  به روح همه شهدای عالیقدر درود می‌فرستیم.

رئیسی با بیان اینکه با وحدت و انسجام دژی محکم در برابر دشمن ایجاد کرده‌ایم گفت: مملکت ما مجموعه مردمی دلداده‌ به خدا دارد که درس اخلاق و خدمت را به همه آموخته است.

وی تصریح کرد: خدا رحمت کند تمام افرادی که در کشور اثرگذاری داشتند؛  این جمعیت و این حضور  برای آن افرادی که می‌خواهند رای دهند و سرنوشت خود را رقم بزنند،  بسیار ارزشمند است.

رئیسی افزود: مردم تصمیم خود را  با نگاه به عملکرد کاندیداها بگیرند، بررسی کنند آیا تصمیم قبلی اثربخش بوده است یا نه؟  مردم باید برای تصمیم‌گیری به گذشته و آینده نگاه داشته باشند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تفاوت انتخابات ما با کشورهای دیگر این است که اساس کار ما بر اصل مردمی است؛  مردم ما  مردمی عاقل هستند بنابراین نگاه ما نباید جریانی و سیاسی باشد.

وی افزود: باید دید که وضع موجود چگونه است،  آیا وضع موجود استان ایلام در شان این استان است یا خیر؟
رئیسی با بیان اینکه من یک طلبه هستم گفت: آیا توهینی که در این استان به مقدسات شده است قابل گذشت است؟ من نمی توانم از توهین به مقدسات و ارزش‌ها گذشت کنم هر چند که مردم ایلام نیز نسبت به مقدسات و ارزش‌ها جلودار هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این میزان بیکاری در ایلام قابل قبول نیست،  ایلام ظرفیت‌های بالایی دارد و این استان می‌تواند مرکز ثروت‌آفرینی باشد.

وی تصریح کرد: آیا در استان ایلام وضعیت گردشگری مناسب است؟  همه می‌دانیم ایام اربعین ایلام غوعا بود.

رئیسی با بیان اینکه ۳۳۰ هزار بشکه نفت در این استان وجود دارد گفت: اگر در گاز و نفت و پتروشیمی و گردشگری سرمایه‌گذاری شود وضعیت این‌گونه خواهد بود؟  این وضعیت می تواند تغییر پیدا کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اشاره به اینکه سخن از معیشت مردم است گفت: ما می‌خواهیم واقعی صحبت کنیم،  مشکلاتی که در کشور وجود دارد باید برطرف شود؛  نباید تعداد بسیار زیادی از مردم ایلام تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند.

وی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی در ایلام چرا باید تعطیل باشد؟  چرا باید بیکاری داشته باشیم؟  چرا باید واحدهای صنعتی به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شوند؟  آیا نقدینگی وجود ندارد یا وجود دارد و در محلی دیگر و برای چند نفر هزینه شده است؟

رئیسی افزود: اگر همان نقدینگی در واحدهای تولیدی هزینه می‌شد اکنون شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی نبودیم.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جنگل‌ها که غنیمتی است که خداوند به منطقه ایلام داده است گفت: باید آب را برای رونق کشاورزی به کار گرفت.

وی گفت: بعد از جنگ در ایلام سازندگی انجام نشده است؛ چرا چند سال مسکن مهر را تعطیل کردید؟  مردم النگو و فرش خود را فروختند که صاحب خانه شوند اما اعلام کردند که مسکن مهر مزخرف است.

رئیسی اظهار کرد: نباید موضوع سازندگی را سیاسی کرد، مدیریت این استان اگر در دست خود مردم باشد و دولت دغدغه مردم را داشته باشد باید مشکلات برطرف می‌شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: راه‌های مواصلاتی این استان با توجه به تردد زائران باید درست شود،  بارها با ماشین از مهران به عراق رفته‌ام و این استان می‌تواند قطب گردشگری شود.

وی ادامه داد: خادمی درگاه امام رضا(ع) برایم بهترین افتخار دنیاست ولی من دغدغه مادری را دارم که به دنبال اشتغال فرزندانش است.
رئیسی گفت: عده‌ای می‌آیند و حق هزاران نفر را به یغما می‌برند،  چرا باید این‌گونه شود؟  مردم از اختلاس خسته شده‌اند؛  جوانان قادرند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: جلوگیری از فساد راه عملی دارد نه شعاری، رئیس دولت باید خود مدعی جلوگیری از فساد شود،  چرا قراردادها محرمانه باید باشد؟  موضوع اقتصادی و قراردادها باید شفاف باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر یک سامانه جامع اطلاعات ایجاد شود می‌توان به راحتی بر تسهیلات نظارت کرد یا بر گمرک و واردات و صادرات نظارت کرد در این صورت آیا کسی می تواند اختلاس کند؟

رئیسی با طرح این سوال که چرا افرادی فرار مالیاتی کنند و افرادی دیگر مالیات بیشتر دهند؟  بیان کرد: باید جلوی فرار مالیاتی میلیاردی را گرفت.
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در کشور اشتغال ایجاد شود و بیکاری از بین رود باید اشتغال میلیونی ایجاد شود گفت: تا دولت و دولتمردان نگاهشان را به ملت تغییر ندهند مشکلات برطرف نمی‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: باید به مردم اعتماد کرد و باید دیدمان را تغییر دهیم.  باید ظرفیت‌ها کاملا به کار گرفته شود،  فاصله ما با دریا چند کیلومتر است؟ برخی کشورها به خوبی از ارتباط خود با دریا استفاده می‌کنند اما ما فقط   از ۲ درصد استفاده می‌کنیم.
رئیسی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های معلق مانده کشور می‌تواند اشتغال ایجاد کند؛  می‌توان میلیونی اشتغال ایجاد کرد، امروز ما از معیشت مردم حرف می‌زنیم؛ امروز ۵۵۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند.

وی افزود: در استان ایلام با این جوانان پرتلاش و مردم با غیرت و تلاش‌گر نباید کارگر با چشم گریان به خانه برگردد،  ایلامیانی که مرزدار بوده‌اند اکنون باید جوانانش بیکار باشند، این انصاف است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هرجا که مردم وارد کار شده‌اند، مشکلات برطرف شده است تصریح کرد: باید کف زندگی و سفره مردم را دید؛  این فضا در سیستم اداری و این وضعیت زندگی مردم قابل تحمل نیست.

رئیسی تاکید کرد: ما اصلمان بر این است که این شرایط زیبنده این کشور و این مردم نیست؛  ما واقعا نمی‌توانیم مشکل گرد و خاک را در کشور برطرف کنیم؟  این وضعیت از کجا نشات گرفته است؟  زمین‌های کشاورزی اگر مدیریت شد، اگر آب مدیریت شد، مشکلات دیگر برطرف می‌شود.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشکل ما مشکل کمبود آب است یا ضعف مدیریت؟  مشکل ما مشکل ضعف مدیریتی است.

وی با بیان اینکه بحث ما انتخاباتی نیست گفت: بحران بیکاری را می‌توان کاملا محو کرد،  ما معتقدیم که فقر مطلق را می‌توانیم از کشور بزداییم.  نداشتن مسکن را می‌توان برطرف کرد چرا که منابع بسیاری در کشور ما وجود دارد، هر جوانی اندک تاملی کند درک می‌کند که می‌توان با یک مدیریت اجرایی درست تمامی مشکلات را برطرف کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دختران و زنان ما باید در شان خود و در نهایت کرامت شغل داشته باشند.  حق شهروندی نمایشی نیست؛  این دوران، دوران اقدام و عمل است و دوران شعار به سر رسیده است.

رئیسی افزود: ان‌شاء‌الله با کمک مردم و با همت مردم ما معتقدیم این قفل باز شدنی است و کلید آن حضور مردم است.

نظر شما