شناسهٔ خبر: 135995 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نظر عضو شاخص کمیسیون تبلیغات درباره اولین مناظره تلویزیونی و «وقت اضافه» روحانی

دادستان// دادستان کل کشور درخصوص اولین مناظره و شکایت‌های صورت گرفته توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور و عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، درخصوص اعتراض ۴ نفر از کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری به شیوه اداره مناظره و اینکه آقای روحانی ۲ دقیقه بیشتر از سایر کاندیداها صحبت کرده آیا دادستان کل و کمیته بررسی تبلیغات در این زمینه بررسی‌هایی داشته است؟ گفت: درباره شکایات فعلا شنیدم، چون بعد از مناظره هنوز به وزارت کشور که دبیرخانه کمیسیون بررسی آنجاست نرفتم. من هم شنیدم سه یا چهار شکایت واصل شده است.

وی افزود: اگر شکایتی واصل شده باشد در جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود و باید ببینیم موضوع شکایت چه بوده؟ اگر لازم باشد بخشی از فیلم و مناظره را خواهیم دید و برای تشخیص موضوع، اعضا باید به این نتیجه برسند که این عبارت و کلمه جنبه جرمی داشته است؟ چون اگر جرم نباشد شکایت جایز نیست. اساسا شکایت برای این است که حقی از کسی ضایع شده باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد:‌ در خصوص وقت مناظره، این را بدانیم که در مناظره ۳ ساعته خواه یا ناخواه تغییرات مختصری ممکن است ایجاد شود و این قابل تدارک است و چون همه باید از حق یکسان برخوردار باشند، باید برای حق‌های ضایع شده تدارکی دید. اگر کاندیدی از وقت معین کمتر و یا بیشتر استفاده کرد، قابل تدارک است و می‌شود برای افراد دیگر این وقت را در نظر گرفت، البته این باید آنجا مورد بحث قرار گیرد و ببینیم که نحوه تدارکش به چه صورت بوده است.

منتظری درخصوص برخی انتقادها به مجری این برنامه و شیوه اداره او، نیز اظهار داشت:‌ در زمینه اجرا، من به دقت مناظره را نگاه می‌کردم و ندیدم جایی، مجری حمایت و یا طرفداری از فردی کرده باشد و یا نحوه اجرایش طوری بوده که شائبه حمایت داشته باشد. به هرحال رفتار و خطابه‌ مجری مهم است و اگر تغییری در برخورد با کاندیداها بوده متوجه می‌شویم.

وی اضافه کرد: آنجایی هم که آقای روحانی از وقتش عبور کرد، مجری ۲ بار به ایشان تذکر داد و پس از آن هم آقای روحانی سخنش را تمام کرد، اینها موضوعی است که اگر شکایتی شده باشد و یا اعتراضی صورت گیرد، همه اینها باید در کمیسیون بررسی واکاوی شود و ببینیم موضوع شکایت چه بوده و اینکه آیا این شکایت وارد بوده است یا خیر آنجا تصمیم‌گیری خواهد شد و امیدوارم تصمیم، تصمیمِ عادلانه‌ای باشد که همه از عدالت کمیسیون به نحو مساوی برخوردار باشند و نظر ما هم این است همه کاندیداها که در آن صندلی نشسته‌اند، علی‌السویه هستند، حالا شخص چه کسی باشد، یا روحانی باشد، یا رئیس‌جمهور و یا هر مسئولی دیگری؛ همه این عزیزان از دید ما علی‌السویه هستند و همه باید به شکل مساوری از امکانات استفاده کنند.

نظر شما