شناسهٔ خبر: 135923 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

درِگوشی؛

آخرین خبر از رشد آرای منفی «روحانی»

خبر ویژه

هفته نامه «نماینده» - شنیده شده یک نهاد افکارسنجی که نزدیک به دولت است دربارهانتخابات ریاست‌جمهوری بین دو گزینه«حسن روحانی» و «سیدابراهیم رئیسی» نظرسنجی کرده است. در این نظرسنجی آرای حجت‌الاسلام رئیسی نسبت به روحانی افزایش یافت.

این نظرسنجی، سه نوبت انجام شد و در نوبت دوم و سوم آرای حجت‌الاسلام رئیسی افزایش پیدا کرده بود؛ آرای او در اواخر فرودین ۱۵ درصد بود.

در آخرین نظرسنجی که اوایل اردیبهشت ماه صورت گرفت، آرای «رئیسی» ۱۸ درصد افزایش یافت این درحالی‌است که آرای منفی روحانی از ۳۲ درصد به ۴۱.۵ درصد رسیده است.

همچنین خبر رسیده تخریب حجت‌الاسلام رئیسی در دستور کار جریان رقیب(اصلاح‌طلبان) قرار گرفته است. در جلسه‌ انتخاباتی این جریان که تعدادی از فعالان شاخص اصلاح‌طلب و وزرای کابینهاصلاحات نیز حضور داشتند، موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها بررسی و مقرر شد: «اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تمام تلاش خود را به کار گیرند تا انتخابات به مرحلهدوم کشیده نشود.»

در این جلسه از «رئیسی» به‌عنوان گزینهتندرو نام‌برده و مقرر شد اصلاح‌طلبان در مواضع و دیدگاه‌ها القاء کنند با به روی کار آمدن او کشور در حوزهسیاست خارجی و داخلی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

از این جلسه خبر رسیده که اصلاح‌طلبان می‌خواهند راهبرد کوتاه مدت انتخابات ۹۲ را بار دیگر در انتخابات ۹۶ تکرار کنند. راهبرد: القای عدم احراز صلاحیت حسن روحانی در انتخابات است. این راهبرد در سال ۹۲ هم اجرا شد و در جامعه تلقین کردند «روحانی» به دلیل سیاه‌نمایی از صحنهانتخابات خارج خواهد شد و این تصمیم را شورای نگهبان اتخاذ کرده است.

در این دوره از انتخابات هم همین راهبرد دنبال خواهد شد؛ گفته می‌شود پس از برگزاری مناظرات این خط از سوی حامیان دولت پیگیری می‌گردد.

نظر شما