شناسهٔ خبر: 135629 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

بعید است فتنه‌گران دست به فتنه بزنند

آملی لاریجانی.jpg رئیس قوه قضاییه گفت: در سال ۸۸ عده‌ای در داخل و خارج قصد راه‌انداختن فتنه‌ای داشتند که از جانب مردم سیلی خوردند و بعید است بخواهند آن مسیر را مجدداً تکرار کنند.

به گزارش «نماینده»  آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در دیدار با رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخابات مربوط به ریاست جمهوری به لحاظ اهمیت نسبت به سایر انتخابات مهم‌تر است زیرا سرنوشت امور اجرایی و کلان کشور به مدت ۴ سال به فرد پیروز سپرده می‌شود.

وی افزود: انتخابات از ارکان مهم مردم سالاری دینی است و این در حالی است که در جمهوری اسلامی، انتخابات نمایش اقتدار نظام و همبستگی ملی نیز قلمداد می‌شود.

وی گفت: مردم با بصیرت با احساس دینی و وابستگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی به صحنه می‌آیند تا اقتدار و امنیت ملی را محقق کنند و به بیگانگان نشان دهند.

وی گفت: در موضوع انتخابات وظایفی بر عهده نهادها و دستگاه‌های مختلف گذاشته شده است که در این رهگذر قوه قضاییه هم چندین مسئولیت دارد که یکی از آنها بحث پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در این زمینه است.

وی گفت: درست است که شاید حوادث و تخلفاتی در جریان انتخابات رخ دهد اما ما هم باید در پیشگیری از وقوع آن دقت کنیم و هم اگر چنین حوادث و تخلفاتی رخ دهد با جرائم برخورد درستی داشته باشیم.

آملی لاریجانی به بخشنامه انتخاباتی دادستانی کل کشور اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه تلاش شده است تا یک وحدت رویه در نحوه برخورد با تخلفات و جرائم به کل کشور ابلاغ شود تا اینگونه نباشد که مبادا در هر گوشه کشور با یک مشکل واحد چند شکل برخورد شود.

رئیس قوه قضاییه به استقلال قضات در تصمیم‌گیری‌ها و صدور آرای خود اشاره کرد و گفت: این بخشنامه مافی استقلال شما نیست، من خودم این بخشنامه را مطالعه کردم و مورد تائید من است و آن قضات عزیزی که احساس می‌کنند این بخشنامه استقلالشان را مورد خدشه قرار داده است، اجرای این بخشنامه را از جنبه اجرای دستور رئیس قوه قضاییه ببینند و بدانند که این یک مصلحت کلی برای نظام است.

آملی لاریجانی گفت: در جریان فتنه ۸ همه می‌دانیم که برخی رفتارها در درون کشور و برخی رفتارها در خارج کشور دست به دست هم دادند تا فتنه‌ای بزرگ را رقم بزنند و بدانید فتنه واقعاً فتنه بود.

وی تصریح کرد: البته صبر نظام هم در برابر آنها صبر قابل توجهی بود و خوشبختانه با حضور به موقع مردم، فتنه از بین رفت و سیلی محکمی به فتنه‌گران زده شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: من بعید می‌دانم فتنه گران دیگر بخواهند چنین رفتاری داشته باشند و آن مسیر قبلی را تجربه کنند اما شما نیز باید آمادگی و احتیاط خود را از دست ندهید و همه شرایط را مد نظر قرار بدهید و توجه کنید که اگر عده‌ای می‌خواهند فتنه‌ای برپا کنند و برخی منویات فاسدشان را به نظام دیکته کنند شما به موقع ورود کرده و با آن برخورد کنید.

نظر شما