شناسهٔ خبر: 135537 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سروری در گفتگو با«نماینده»:

رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری همیشه همراه یک جریان سیاسی نبوده است

پرویز سروری/* دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت"مردم در انتخابات ریاست جمهوری یک جریان و خط ثابتی را دنبال نمی کنند"،تصریح کرد: برای اثبات سخنانم می توان به نتایج انتخابات گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد.

پرویز سروری"دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی" در گفتگو با «نماینده»، درخصوص انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و نقش آفرینی جریان اصولگرا در این دوره از انتخابات، گفت: نیروهای انقلاب تلاش می کند دولت آینده اقدامات را بر اساس برنامه مدون پیش ببرد تا آثار آن برای مردم نشان داده شود.

وی روند همگرایی نیروهای انقلاب برای دست یابی به نامزد واحد را سازنده عنوان کرد و یادآورد شد: مشکل اصلی ما در انتخابات گذشته تکثر سبد نیروهای اصولگرا بود، سبد اصولگرایان که یک سبد واحد بود به شدت متکثر شده بود و رقابت از بین جریان اصولگرا-اصلاح طلب به رقابت اصولگرا-اصولگرا تبدیل شد و در نهایت رقابت ها بی خاصیت شد از این رو ما در آن مقطع ظرفیت رای اصولگرایان را از دست دادیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اضافه کرد: در انتخابات ۹۲، آنهایی که قبل از انتخابات تصمیم خود را گرفته بودند به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول افرادی بودند که رای شان پراکنده شد و دسته دیگر هم از روی عصبانیت و تنبیه جریان اصولگرا اقدام دیگری انجام دادند(به گزینه دیگری رای دادند).

سروری با بیان اینکه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شاهد همگرایی اصولگرایان بودیم، اظهارداشت: در انتخابات ریاست جمهوری هم شاهد شکل گیری مدل وحدت میان نیروهای انقلاب بودیم بنابراین شکل گیری این مدل وحدت(جبهه مردمی نیروهای انقلاب) بسیار پیام های مثبتی به جامعه هدف منتقل کرد.

وی با اشاره به فضای سیاسی کشور و اینکه پیش بینی می کنید در انتخابات ۹۶ اقبال مردم به کدام جریان شکل گیرد؟ اظهار داشت: یک عده تصمیم شان را گرفته اند و مدل اصولگرایی را برای کشور موفق می دانند، عده ای هم براین باور هستند که مدل اصلاح طلبی برای اداره کشور موثر است در این فضا عده ای باقی می مانند که هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده اند، رنگ سیاسی هم ندارند و در جریانهای سیاسی نیز تعریف نمی شوند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: این جماعت نگاه می کنند که کدامیک از کاندیداهای عرصه انتخابات برنامه، شعار و تیم قوی و کارآمدی را معرفی می کند.

سروری با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت"مردم در انتخابات یک جریان و خط ثابتی دنبال نمی کنند"، تصریح کرد: برای اثبات سخنانم می توان به نتایج انتخابات گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد. مردم بعد از مرحوم هاشمی به خاتمی، بعد از او به احمدی نژاد و در دوره ای که دولت سابق روی کار بود رای مردم «روحانی» شد؛ این نشان می دهد رای مردم در انتخابات همیشه همراه یک جریان سیاسی نبوده است.

وی همچنین در خصوص وعده های رئیس جمهور و تناقضی که در مواضع اخیر او در نشست خبری مطرح شد، گفت: دولت کنونی وعده هایی داده بود و می گفت: «بعد از مذاکرات چه اتفاقاتی خواهد افتاد»؛ اتفاقی که رخ نداد هیچ بلکه وضعیت اقتصاد بدتر شد و تورم و رکود جامعه را آزار می دهد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: هم اکنون اصلاح طلبان و کارگزاران در قدرت قرار دادند بنابراین ما از آنها می خواهیم به ما گزارش بدهند که در دوره چهارساله چه برنامه ای را اجرا کرده اند؟ آنها بیشتر بر مذاکرات هسته ای متمرکز شدند و آنها نتوانست مشکلی از مشکلات مردم را برطرف کند.

وی با بیان اینکه مردم دولت روحانی را اصلاح طلب نمی دانند، تاکید کرد: بیشتر به دید دولت کارگزاران نگاه می کنند البته اصلاح طلبان امروز توسط این دولت قدرت گرفته اند و از این دولت استفاده می کنند و در انتخابات هم از آن حمایت می کنند.

سروری گفت: نه در دولت اصلاحات و نه در دولت کنونی(یازدهم) ما شاهد برنامه چشمگیری نبودیم.

وی با بیان اینکه دولت فعلی هر اقدام دولت سابق را نفی می کرد، افزود: سوال این است"دولت کنونی در این دوره چه کرده است؟ سوال می کنیم در بخش مسکن چه کرده است؟ "

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه البته دولت سابق با ماسک اصولگرایی آمد و بعد اعلام کرد اصولگرا نیست، گفت: دولت سابق ترجیح داد روی خط رینگ خود قرار بگیرد به همین جهت با اصولگرایان خداحافظی کرد اما ان شاءالله در دولت آینده اصولگرایان بعد از پیروزی بتوانند دولت اصولگرا را به نمایش بگذارند.

سروری گفت: آنچه روشن است دولت اصولگرا حرفش این بود"من اصولگرا نیستم" و حاضر هم نبود از ظرفیت های اصولگرایان استفاده کند براین اساس خط اصلی رقابت هایش را به جای جریان اصلاح طلب بر جریان اصولگرا گذاشت.

نظر شما