شناسهٔ خبر: 135518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نظرسنجی نشان داد

۸۰ درصد روس‌ها روابط مسکو و واشنگتن را منفی می‌دانند

آمریکا و روسیه تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد شهروندان روسی روابط فعلی بین روسیه و آمریکا را منفی ارزیابی می‌کنند.

به گزارش «نماینده» به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه حاکی است که بیش از ۸۰ درصد مردم روسیه بر این باورند که روابط این کشور با آمریکا منفی است.

این نظرسنجی افزود: ۳۰ درصد شهروندان روسی امیدوارند که روابط آمریکا و روسیه در کوتاه مدت بهبود یابد و ۱۵ درصد نیز انتظار دارند که این روابط بدتر شود.

این در حالی است که در نظرسنجی ماه مارس حدود ۷۱ درصد مردم روسیه روابط با آمریکا را منفی ارزیابی کرده بودند.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۳۰ درصد مردم روسیه وقوع جنگ بین مسکو و واشنگتن را محتمل می دانند و تنها ۱۶ درصد آنها اعلام کرده اند که وقوع درگیری نظامی بین دو کشور کاملا بعید خواهد بود.

در نظرسنجی مارس ۲۰۱۴ میلادی، تنها ۲۰ درصد شهروندان روسیه وقوع جنگ با آمریکا را محتمل می دانستند.

این نظرسنجی نشان می دهد که نگرش مردم روسیه نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز طی ماه گذشته بدتر شده است. حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در غرب سوریه تاثیر زیادی بر نگرش منفی مردم روسیه نسبت به ترامپ داشته است.

این نظرسنجی افزود: نگرش منفی مردم روسیه نسبت به ترامپ طی ماه گذشته با ۷ درصد افزایش به بیش از ۳۹ درصد رسیده است. نگرش مثبت مردم روسیه نسبت به ترامپ نیز در این مدت به کمتر از ۱۳ درصد رسیده است. این رقم پیش از این به ۳۸ درصد رسیده بود.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۳۱ درصد روس ها نسبت به ترامپ بی اعتماد هستند. ۱۹ درصد نیز از عملکرد وی ابراز ناامیدی کرده اند و ۲۹ درصد نیز نسبت به شخصیت وی بی تفاوت هستند. این نظرسنجی طی روزهای ۱۱ و ۱۲ آوریل از بیش از ۱۲۰۰ شهروند روسی انجام شده است.

مقام های روسیه و آمریکا در تلاش برای عادی سازی روابطی هستند که به خاطر بحران های مختلف به خصوص اوضاع سوریه و اوکراین به شدت متشنج شده است.

نظر شما