شناسهٔ خبر: 135247 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت در مذاکرات هسته‌ای آمریکا را امین‌تر از انقلابیون دلسوز دانست

ابطحی43 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: در طول مذاکرات هسته‌ای دلسوزان انقلاب همواره دولت را به نواقص برجام آگاه کردند، اما گوش شنوایی وجود نداشت.

 به گزارش«نماینده»، سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین) در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان، با اشاره به توافق برجام، اظهار داشت: این روزها ملت ایران منتظرند یکی از دولتمردان که در دوران مذاکرات از دیپلماسی بالکنی گرفته تا دیپلماسی لبخند، دل مردم را به برجام خوش کرده بودند، در کمال صداقت به مردم بگویند چه رخ داده است.

وی با اشاره به نشست‌خبری رئیس سازمان انرژی اتمی با معاون نخست‌وزیر مجارستان، تصریح کرد: صالحی در این نشست گفت مخالفت انگلیس با خرید ۹۰۰ تن کیک زرد بیانگر بدعهدی این کشور است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه نباید فراموش کنیم در طول مذاکرات، دلسوزان انقلاب همواره دولت را به نواقص برجام آگاه کردند، اما گوش شنوایی وجود نداشت، تصریح کرد: دولتمردان گویا طرف‌های آمریکایی را امین‌تر از فرزندان انقلاب می‌پنداشتند.

ابطحی ادامه داد: متاسفانه براساس نگاه حزبی تمام انتقادات و پیشنهادها همواره با زبان کنایه و حتی توهین از سوی دولت اعتدال پاسخ داده شد، گاهی منتقدان را به جهنم حواله دادند و گاه آنها را بی‌سواد خواندند.

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه گفته بود، درسی را به عنوان برجام در برنامه درسی دانش‌آموزان قرار می‌دهند، گفت: بهتر است اول در پایان آن درس بنویسند نتیجه اعتماد به گرگ به کجا رسیده و چگونه تمام کشور ۴ سال معطل وعده‌های آمریکا ماند و همچنین لازم است در همان درس بنویسند نتیجه اتخاذ سیاست برد برد در مذاکره با دشمن باخت محض است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس افزود: اکنون باید کسی باشد که با زبان سرخه‌ای برای جناب روحانی ترجمه کند که دشمن کارش دشمنی است و از او نباید چیزی جز این انتظار داشت.

ابطحی با اشاره به اینکه امروز روز فناوری هسته‌ای است، یاد‌آور شد: شهدای هسته‌ای ما نگران عملکرد مسئولان هستند.

نظر شما