شناسهٔ خبر: 135242 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نامزد اعتدالگرا: از امثال آخوندی‌ها استفاده نمی کنم

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که در صورت رئیس‌جمهور شدن از امثال وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی که به مردم توهین می‌کند، استفاده نمی‌کند.

به گزارش «نماینده»، خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران و داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین) در دفتر مرکزی این تشکیل سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در مجمع متخصصین ایران اسلامی بیش از ۱۲۰ هزار نفر عضو هستند که بنده با حمایت جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای مجمع متخصصین وارد عرصه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شدم و در این عرصه کاملا مستقل هستم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کاندیدایی حق ندارد دستاوردهای نظام و دولت را برای تبلیغ خود زیر سؤال ببرد، گفت: در جاهایی که دولت خوب و مطلوب عمل نکرده باید نسبت به آن انتقاد کرد اما این به گونه‌ای نیست که دولت در همه قسمت‌ها به درستی عمل نکرده و باید به‌گونه‌ای انتقاد کنیم که عدالت در انتقادهایمان وجود داشته باشد.

نصیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌هایش برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۸۰ برنامه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای برون‌رفت از مشکلات حال حاضر کشور تهیه کرده‌ام که آن را در فرصت مقتضی اعلام خواهم کرد.

دبیرکل مجمع متخصصین ایران تاکید کرد:‌ بنده آمده‌ام که قاطعانه هر جا که لازم باشد قشر جوان را وارد صحنه کنم تا از این قشر استفاده شود. بنده نام دولتم را دولت تعاون و اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: دولت من دولت اختلاف نظرهاست اما معاندین در این دولت جایی ندارند.

نصیرزاده به برنامه دیگر دولتش اشاره کرد و گفت: اولین طرح اقتصادی بنده تشکیل سازمان دانش‌آموختگان دانشگاهی است و از زمان تشکیل این سازمان که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری عمل می‌کند برای دانش‌آموختگان بیکار شناسنامه تشکیل می‌دهیم و آنها را به شرکتهایی که در بخش خصوصی فعالیت دارند و با توجه به تخصصشان معرفی می‌کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکل بیکاری جوانان را حل کنیم.

وی تصریح کرد: این سازمان موظف است که همه فارغ‌التحصیلان نخبه را جمع کند و در جهت رفع بیکاری آنها فعالیت داشته باشد.

دبیرکل مجمع متخصصین ایران با بیان اینکه دولت من دولت تابع ولایت فقیه خواهد بود گفت: بنده وزرایم را بر اساس شایستگی انتخاب می‌کنم نه لابی، بازه سنی دولت من بین ۴۰ تا ۴۵ سال خواهد بود تا دولتی جوان، پرنشاط و پرانرژی در جهت رفع مشکلات کشور ایجاد کنیم. معتقدم استفاده از افراد کارآمد می‌تواند کشور را به سمت تعالی سوق دهد.

نصیرزاده در بخش دیگری از سخنانش به برنامه دیگر اقتصادیش اشاره کرد و گفت: ایجاد نوار تجاری در ۱۴۶ شهر مرزی از دیگر برنامه‌های بنده در زمینه اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی است. بنده معتقدم با این کار مهاجرت معکوس می‌شود و مردم از مرکز به پیرامون کشور مهاجرت می‌کنند. این موضوع باعث امنیت مرزها نیز می‌شود.

وی به طرح توریسم اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: رهبری بارها تاکید کردند که باید طرح توریسم اسلامی محقق شود و این طرح یکی از برنامه‌ها و اولویتهای کاری من در صورت انتخاب در دولت دوازدهم است.

دبیرکل مجمع متخصصین ایران ادامه داد: در تمامی روستاهایی که بالای ۵ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند طرح توسعه روستایی را ایجاد می‌کنیم تا علاوه بر کاهش جمعیت پایتخت در جهت توسعه روستایی نیز عمل کرده باشیم.

نصیرزاده طرح تشکیل کلانشهر دولت را نیز یکی دیگر از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: ۸ نقطه را مورد بررسی قرار دادیم که می‌تواند بهترین مکان برای تشکیل کلانشهر دولت باشد. در این کلانشهر قصد داریم تمام وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولت را در یک شهر تحت عنوان کلانشهر دولت ایجاد کنیم و بهترین نقطه‌ای که امکان ایجاد چنین طرحی را دارد در کنار فرودگاه امام خمینی (ره) است و سعی دارم ظرف مدت ۲۴ ماه این طرح را اجرایی کنم.

وی ادامه داد: سپس تمام ساختمانهایی که مربوط به وزارتخانه‌ها بوده را به شهرداری واگذار می‌کنم تا نسبت به تخریب این ساختمانها عمل و فضای سبز ایجاد کند.

دبیرکل مجمع متخصصین ایران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ۸۰ طرح اقتصاد مقاومتی را در قالب کتابچه‌ای تهیه و به زودی آن را رونمایی می‌کنم. در این طرح‌ها سعی شده است به نکات مهم و دقیقی نسبت به اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی توجه شود.

نصیرزاده در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به برخورد نامناسب وزیر راه و شهرسازی با یکی از خبرنگاران گفت: به هیچ عنوان از وزیری که به مردم توهین کند استفاده نخواهم کرد و به وزرایم دستور می‌دهم در کمال ادب و متانت با مردم برخورد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ائتلاف ملی نخبگان ایران اسلامی در انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: منتظریم هیئت محترم نظارت بر انتخابات شوراها صلاحیت کاندیداهایمان را اعلام کند تا در آینده‌ای نزدیک اعضای ۲۱ نفره این ائتلاف را به مردم معرفی کنیم.

دبیر کل مجمع متخصصین ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دنبال احیای پست نخست وزیر هستم گفت: با ایجاد این طرح دولت می‌تواند پاسخگوی بهتری برای مجلس باشد.

نصیرزاده تصریح کرد: آن چیزی که امروز افکار عمومی آن را به خوبی لمس می‌کند رکود و بیکاری است. بنده معتقدم مهار تورم به تنهایی یک مولفه نیست و بنا دارم طی مدت ۱۶ ماه شناسنامه بیکاری تشکیل دهم و همه بیکاران را تحت پوشش شناسنامه بیکاری قرار دهم اگر بنده نتوانم مشکل بیکاری را حل کنم دولتم به طور کامل استعفا خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های سیاست خارجی خود اشاره کرد و گفت: بنده با تمامی کشورهای قانونی بجز رژیم اشغالگر قدس که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم ارتباط برقرار خواهم کرد و معتقدم در دولتم هیچ مانعی برای رابطه با آمریکا وجود ندارد این مانع را خود آمریکاییها و به دست شورای روابط آمریکا ایجاد شده و آغوش دولتم برای تمام کشورها باز است.

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ایران امروز استقلال سیاسی دارد و هیچ کس اجازه تعیین تکلیف برای آن را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: حداقل ۱۲ مولفه اقتصادی را در چارچوب شاخص‌های فضای کسب و کار که یکی از آنها هدایت پول و شبه پول به بخش خصوصی و صدور کالا و خدمات به کشورهای خارجی را تدوین کرده‌ام.

نصیرزاده افزود: دولت برای رقابت‌پذیرکردن کالاها یارانه صادرات ایجاد کند تا موانع صادرات به خارج برداشته شود.

نظر شما