شناسهٔ خبر: 135103 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقتصاد مقاومتی با مدیریت «غیرانقلابی» و آلوده به فساد اقتصادی محقق نمی‌شود

نقوی حسینی43 نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با مدیریت غیرانقلابی و آلوده به فساد اقتصادی محقق نمی‌شود، گفت: حاکمیت رکود و بحران بیکاری محصول بی‌تدبیری است.

به گزارش «نماینده»، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (۱۶ فروردین‌ماه ۹۶) طی سخنانی به عنوان نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به جهت روحیه انقلابی و انتخاب استراتژی‌های دقیق با افتخار و سربلندی بر قله موفقیت تغییر و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای نشسته و اهداف خود را بر نظام استکباری دیکته می‌کند.

وی افزود: حجم گسترده دشمنی‌ها، خصومت‌ها، ‌ عهدشکنی‌ها، ‌ نقض عهدها، تحریم‌ها و تهدیدات دشمن ملت ایران به سرکردگی آمریکای متجاوز، ‌ نشانه موفقیت‌های ملت ایران است و به‌طور قطع بدانیم و بدانید که خصومت و دشمنی آمریکا، ‌ صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنها علیه ملت و نظام و انقلاب اسلامی کمتر نشده و نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر جریان یا افرادی بخواهند آمریکا را بزک کنند و یا دشمنی و خصم استکبار را کم‌رنگ نشان دهند یا غافلند یا خائن.

نقوی حسینی مهم‌ترین چالش و مشکل امروز در کشور را در حوزه‌های مختلف سیاسی، ‌ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را سوء مدیریت و عدم وجود مدیران انقلابی، متدین، پاک‌دست، باانگیزه و پرتحرک دانست و عنوان کرد: تا وقتی که مدیران نگاه به بیرون و امیدوار به کمک و مساعدت دشمن و اعتماد به بیگانگان داشته باشند، ‌مشکلات کشور حل نخواهد شد.

وی با تاکبد بر اینکه باید عینک‌ها عوض شود، اضافه کرد: به جای امید به بیگانه و اعتماد به دشمن، ‌ به ظرفیت‌های داخلی، سرمایه‌های داخلی، متخصصان و تولیدکنندگان داخلی، جوانان و نخبگان و مخترعان داخلی اعتماد کنیم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و ایجاد اشتغال با مدیریت بی‌انگیزه، غیرانقلابی، بی‌تحرک و آلوده به فساد اقتصادی محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: توقف پروژه‌های عمرانی، فساد اقتصادی، گرفتاری مردم در پدیده‌هایی مانند پدیده شاندیز، ‌ موسسات مالی و اعتباری کاسپین، ثامن‌الحجج، آرمان، پردیسان و امثالهم کار دشمنان ما نیست. تعطیلی مکرر کارخانجات، مراکز تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی و در نتیجه حاکمیت رکود و بحران بیکاری به ویژه در قشر جوان کشور، حاصل سوء مدیریت است. اینکه کار آمریکا نیست!

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، ‌ طلاق، سرقت نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است و وجود آن محصول بی‌تدبیری و سوء مدیریت است، تصریح کرد: از همه ملت ایران در  انتخابات آینده دعوت می‌کنم تا در انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهور محترم که بعد از رهبری مقام اول کشور محسوب می‌شود، با حضوری پرشور و مشارکتی گسترده دست به یک انتخاب انقلابی، ‌پرتحرک، باانگیزه، متدین و متعهد بزنند تا شبانه‌روز خود را وقف ملت و کشور کنند.

وی همچنین در نطق خود با اشاره به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود، گفت: قطعاً حوزه انتخابیه بنده مانند سایر حوزه‌های انتخابیه همکارانم دچار مشکلات و معضلاتی است. موج بیکاری جوانان با مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در حوزه انتخابیه اینجانب مانند سایر حوزه‌های انتخابیه باعث سرافکندگی موکلان ملت شده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رکود و تعطیلی مراکز و بنگاه‌های اقتصادی و تعطیلی و توقف پروژه‌های اقتصادی موجب مشکلات کشور شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر مشکلات در حوزه انتخابیه خود از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما