شناسهٔ خبر: 134006 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هیچ مقطعی مشکلات اقتصادی مردم این‌گونه نبوده/ نیروهای انقلاب برای ۹۶ به گزینه واحد برسند

نوری همدانی آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن تأکید اجماع نیروهای انقلاب روی یک گزینه واحد در انتخابات ۹۶ تاکید کرد که در هیچ مقطعی مشکلات اقتصادی مردم این‌گونه نبوده است.

به گزارش «نماینده» مهرداد بذرپاش معاون سابق رئیس‌جمهور در سفر یک روزه خود به قم با آیت‌الله نوری‌همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بذرپاش در ابتدای این دیدار ناکارآمدی مدیریتی و اقتصادی را تهدید اصلی کشور و انقلاب دانست و ضمن تشریح مصادیق ناکارآمدی اقتصادی و مدیریتی از آدرس غلط مسئولان انتقاد کرد و گفت: امروز بانک‌ها کار اقتصادی می‌کنند و به وظیفه اصلی و ذاتی خود توجهی ندارند.

معاون رئیس‌جمهور سابق با بیا اینکه بیش از ۱۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور نقدینگی وجود دارد و این نقدینگی مدیریت و کنترل نمی‌شود، متذکر شد: ما در حالی در رکود بی‌سابقه هستیم که رقم نقدینگی بسیار بالاست لذا اصلاحات گسترده در ساختار اداری و اقتصادی کشور یک ضرورت است.

بذرپاش با بیان اینکه عرصه انتخابات ریاست جمهوری به رقابت برنامه‌ها برای رفع مشکلات مردم تبدیل شود، تصریح کرد: برخی برای فرار از پاسخگویی به عملکرد خود می‌خواهند دین و اعتقادات مردم را وارد عرصه‌های انتخاباتی کنند تا بتوانند عملکرد ضعیف خود را پوشش بدهند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله نوری‌همدانی نیز ضمن خیرمقدم به مهرداد بذرپاش و همراهان او، فقر، ظلم و جهل را مهمترین معضلات دانست و با بیان اینکه این سه معضل نباید در نظام اسلامی باشد، تأکید کرد: متأسفانه دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی مردم امروز بسیار زیاد شده و به نظر ما دغدغه‌ها و مشکلات امروز مردم از زمان جنگ هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه در هیچ مقطعی دغدغه‌های معیشتی مردم تا این حد نبوده است، درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما شخص را تعیین نمی‌کنیم و درباره اشخاص صحبت و غیبت نمی‌کنیم اما معتقدیم که باید نیروهای انقلاب به یک گزینه واحد در انتخابات ریاست جمهوری برسند تا نتیجه مطلوب برای آنها حاصل شود.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه رئیس جمهور با عمل به اسلام ناب و قانون اساسی، ظلم را از بین ببرد تأکید کرد: مردم نیازمند امنیت و فراوانی نعمت هستند، منظور ما از امنیت امنیت مالی و اقتصادی نیز هست و باید امنیت اقتصادی و مالی مردم تأمین شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی خواستار اجماع تمام نیروهای انقلابی بر روی یک گزینه واحد در انتخابات آتی ریاست جمهوری شد و خطاب به بذرپاش گفت: با فداکاری و ازخودگذشتگی می‌توانید به یک گزینه واحد برسید. اما بدانید اگر تشتت باشد شکست مسلم است. ما توفیقات کسانی که شایسته ریاست جمهوری باشند را از خداوند مسئله می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید وعده‌های عملیاتی به مردم بدهند.

نظر شما