شناسهٔ خبر: 133545 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی: لایحه بودجه۹۶ با برنامه ششم توسعه مغایرت‌های جدی دارد/ مطهری: با دو سوم رأی نمایندگان قابل حل است

مطهری سلیمی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه پرونده رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه هنوز بسته نشده، از مغایرت‌های جدی لایحه بودجه۹۶ با برنامه ششم توسعه انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲ اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای گفت: مجلس هم اکنون در حال رسیدگی به بودجه سنواتی است و بودجه سنواتی باید برش یک پنجمی از برنامه پنج ساله ششم توسعه باشد و در حالی که برنامه ششم توسعه هنوز نهایی نشده، ما مشغول رسیدگی به بودجه ۹۶ هستیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مواد و تبصره ها در بودجه با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد افزود: از آنجایی که لایحه بودجه ماده واحده است برای تصویب آن به دو سوم رای نیاز دارد. بسیاری از احکامی که در برنامه ششم تصویب شده است در بودجه ۹۶ ذکر نشده است لذا باید جایگاه مصوبات برنامه ششم توسعه در بودجه مشخص شود.

سلیمی با بیان اینکه احکام برنامه توسعه باید در بودجه اجرا شود ادامه داد: در بحث آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۹۶ خصوصی سازی آموزش و پرورش ذکر شده که مغایر با برنامه ششم توسعه است و در بخش یارانه ها مغایرت های جدی دیده می شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات  و فناوری مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جلسه تصریح کرد: باید در خصوص مغایرت های بودجه ۹۶ با برنامه و با توجه به اینکه هنوز برنامه ششم توسعه از سوی شورای نگهبان تایید نشده است توضیحات لازم داده شود و تا زمان نهایی شدن برنامه ششم توسعه بودجه دو دوازدهم به مجلس ارائه شود.

علی مطهری، در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: شورای نگهبان ایرادی بر اصلاحات انجام شده در مجلس شورای اسلامی نگرفته است و در بررسی بودجه می توان به برنامه ششم توسعه استناد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بندی مخالف برنامه ششم توسعه بود نیاز به رأی دو سوم دارد و  نمایندگان نظرات خود در این خصوص را در جای خود ارائه می دهند.

نظر شما