شناسهٔ خبر: 133489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هزینه های نجومی سفرهای خانوادگی ترامپ در یک ماه

ترامپ43 سفرهای دونالد ترامپ و خانواده‌اش در یک ماه گذشته ۱۱.۳ میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه داشته است.

به گزارش «نماینده»،  سفرهای خانوادگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک ماه گذشته به اندازه کل سفرهای باراک اوباما در یک سال برای مالیات‌دهندگان هزینه داشته است.
 
سه سفر دونالد ترامپ به عمارت شخصی‌اش در "مارالاگو" در فلوریدا از زمان برگزاری مراسم تحلیف وی به علاوه سفرهای کاری پسرانش ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار هزینه در بر داشته است. این درحالیست که بر اساس آمار مؤسسه "دیدبان قضایی"، هزینه های سفر باراک اوباما در هر سال از دوره ۸ ساله ریاست جمهوری اش ۱۲ میلیون و هزار دلار هزینه داشته است.
 
رئیس این مؤسسه در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد: "این یک راه بسیار پر هزینه برای کسب و کار است و رئیس جمهور باید این را بداند. رئیس جمهور می داند که سفر با هواپیما چقدر هزینه دارد. سفر به "مارالاگو" رایگان نیست. "
 
کلانتر شهر "پام بیچ" در فلوریدا نیز اعلام کرد از ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی تاکنون سه سفر ترامپ به این شهر فقط ۳۶۰ هزار دلار برای پلیس هزینه داشته است.  
 
همچنین در سفر کاری اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ به اروگوئه، مالیات دهندگان آمریکایی ۸۸.۳۲۰ دلار صرف حضور نیروهای مخفی در هتل محل اقامت وی کردند. پیش از سفر اریک ترامپ به جمهوری دومینیکن نیز مبلغ ۵.۴۷۰ دلار برای حضور نیروهای مخفی در هتل محل اقامت وی صرف شد. همچنین بیش از ۱۶ هزار دلار صرف سفر دو پسر ترامپ به دبی برای حضور در مراسم افتتاحیه یک باشگاه گلف متعلق به برند "ترامپ" شد.
 
این درحالیست که دونالد ترامپ در گذشته بارها از سفرهای پرهزینه باراک اوباما در طول ریاست جمهوری انتقاد کرده بود. وی در ژانویه سال ۲۰۱۲ در حساب توییتر خود نوشت: "تعطیلات باراک اوباما میلیونها دلار برای مالیات‌دهندگان هزینه داشته است. این باورکردنی نیست! "
 

نظر شما