شناسهٔ خبر: 133302 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بخش خصوصی در گردشگری نوآوری کند

گردشگری ایران/1 توجه به بخش خصوصی، رفع مشکلات و ضرورت حمایت ساختاری و مدیریت کشوری از صنعت گردشگری محور هفدهمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و و اقتصاد ورزش اتاق ایران بود.

به گزارش «نماینده»، هفدهمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و و اقتصاد ورزش اتاق ایران با حضور هیات رییسه، اعضا و کارشناسان این کمیسیون، رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان عرصه گردشگری در اتاق ایران برگزار شد.

احمد اصغری رییس کمیسیون گردشگری با اشاره به اینکه کمیسیون گردشگری اتاق ایران در تلاش است با متولی دولتی و سیاستگذار عرصه گردشگری کشور تعامل و قرابت گسترده تری ایجاد کند، گفت: در این راستا تلاش شده با همکاری کمیسیون های گردشگری اتاق های استانی در راستای حل مشکلات و انعکاس نظرات و پیشنهادات استانی با مسئولان ارشد کشوری مطالب را مطرح، مطالبه و در این میان راهکارهای مناسب را پیشنهاد دهیم.

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و و اقتصاد ورزش اتاق ایران با بیان اینکه حضور همزمان در نمایشگاه های داخلی و خارجی، همایشهای ملی و منطقه ای در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری از جمله اهداف کمیسیون متبوع است، اظهارکرد: به عنوان مثال حضور همزمان در اجلاس مشترک کشورهای اکو و تشکیل تیم های تخصصی از جمله کارگروه گردشگری اکو و ارائه پیشنهاداتی از جمله برگزاری دومین همایش گردشگری سلامت کشورهای اکو در سال آینده ۱۳۹۶ و همچنین پیشنهاد فستیوال ورزشی و گردشگری کشورهای اکو از جمله اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: حضور توأم در شورای راهبری گردشگری سلامت کشور و تعامل با فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و همکاری پیرامون تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه گردشگری کشور از دیگر اقدامات انجام شده است.

صنعت گردشگری به بخش فعال و اثرگذار در اقتصاد تبدیل شده است

رائیچی، نایب رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و و اقتصاد ورزش اتاق ایران نیز در ادامه گفت: امروزه گردشگری در کشور به عنوان بخش فعال و اثرگذار در عرصه اقتصاد تبدیل شده است.   با توجه به شرایط کنونی، مشکلات متعددی در صنعت گردشگری وجود دارد از این رو باید با برنامه ریزی و تلاش بیشتر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

در ادامه مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته تعامل خوبی با کمیسیون گردشگری اتاق ایران به منظور توسعه این صنعت انجام شده است، گفت: خوشبختانه سخت کوشی و پیگیری مسائل حوزه گردشگری توسط اعضا و کارشناسان کمیسیون مذکور قابل توجه است.

وی با بیان اینکه امروزه مدل های موفق دنیا در صنعت گردشگری بر اساس برنامه ریزی و مدیریت صحیح اقدام به انجام امور می کنند، بیان کرد: این مهم در حالیست که امروزه برخی نگاه کسب و کار ساده به عرصه گردشگری دارند در حالی که این عرصه پدیده ای پیچیده است.

رحمانی موحد با بیان اینکه برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری نیاز به حمایت ساختاری و مدیریت کشوری است، تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم تلاش شده این نگاه در عرصه گردشگری شکل بگیرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن اشاره به اینکه امروزه باید نوآوری و ابتکار در صنعت گردشگری بکار گرفته شود، ادامه داد:  در این میان باید بخش خصوصی را فعال کرد بنابراین کمیسیون گردشگری اتاق ایران ظرفیت خوبی برای تحقق این مهم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه گردشگری قوانین و مقررات خوبی تصویب شده است، افزود: امروزه یک سرمایه گذار خارجی می تواند در کشورمان شرکت داشته باشد و به راحتی سرمایه گذاری کند.

رحمانی موحد تهیه بولتن الکترونیک و اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های کمیسیون گردشگری اتاق ایران را امری ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می شود کمیسیون مذکور برای فعالیت در سال آینده برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و در این میان انتظارات از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ارائه کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه کمیسیون گردشگری اتاق ایران می تواند به انجمن توسعه ورزشی کمک  کند، بیان کرد: در این میان سازمان میراث فرهنگی از نظرات، پیشنهاد و ابتکارات کمیسیون گردشگری اتاق ایران استقبال می کند.

    Facebook Twitter Google+ اشتراک

نظر شما