شناسهٔ خبر: 133183 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روحانی:ملت ایران تهدیدکنندگان را پشیمان می‌کنند

روحانی رئیس جمهور گفت: هرکس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان می‌کند.

به گزارش «نماینده» ، حجت‌الاسلام حسن روحانی «رئیس‌جمهور» سخنران جشن ملی ایرانیان بود. او حضور میلیونی مردم را نمایش قدرت و اقتدار ملی کشورمان دانست و گفت: مردم به خیابان‌ها آمدند تا به دنیا اعلام کنند که انقلاب اسلامی و راه امام (ره) و مقام معظم رهبری تنها نیست.
وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از پیام خاصی برخوردار است، اظهار داشت: این حضور پاسخ حرف‌های نادرست سردمداران جدید کاخ سفید است و مردم با حضور خود به جهان به دنیا اعلام می‌کنند که باید به ملت ایران با زبان احترام و تکریم سخن بگویند و زبان قلدری و تهدید را به کار نبرند.
رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول ۳۸ سال گذشته نشان دادند که هرکس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان خواهد کرد.
روحانی افزود: مسیر ملت ایران کاملاً روشن است و بدن تردید تهدیدکنندگان از راهی که انتخاب کرده‌اند، ‌پشیمان می‌شوند.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زنده است و سرزنده‌تر از گذشته به مسیر تعالی خود ادامه می‌دهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای کشور گفت: ما آب‌سنگین تولیدی دانشمندان جوان عزیزمان را به آمریکا و روسیه صادر کردیم و به کشورهای دیگر صادر خواهیم کرد، راکتور اراک با بازطراحی جدیدی که به دست دانشمندان عزیزمان شکل گرفته مدرن‌تر از گذشته بازسازی و کامل خواهد شد و امروز به یک سانتریفیوژ پیشرفته IR۸ دست یافته‌ایم. ۳ سال پیش زمانی که می‌گفتم در کنار گردش اقتصاد سانتریفیوژها هم خواهد چرخید فکر نمی‌کردم دانشمندان ما IR۲، ۴، ۶ عبور کنند و به IR۸ برسند و این یعنی پیشرفت جوانان و دانشمندان در علوم و دانش هسته‌ای. در هفته گذشته نیز در راستای ادامه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای مرحله مهمی از روند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای نسل پیشرفته IR-۸ با تزریق گاز UF۶ آغاز شد.
روحانی با بیان اینکه امروز حق خود را در هسته‌ای باز پس گرفته‌ایم اظهار داشت: اگر بدخواهان نمی‌گذاشتند معامله و تجارتی در زمینۀ اورانیوم داشته باشیم و حتی یک گرم کیک زرد به کشور وارد کنیم امروز بیش از ۳۵۰ تن اورانیوم و کیک زرد وارد کشور کردیم.
رئیس‌جمهور همچنین از بهره‌برداری از ۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال خبر داد و گفت: صادرات ما ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده است. آن‌هایی که در گوشه و کنار نشسته‌اند و با فریاد و بوق خودشان فکر می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی فقط شعار می‌دهد و در عمل پیشرفتی ندارد بشنوند که ما امروز در بسیاری از زمینه‌ها در دنیا جزو ۱۰ کشور اول جهان هستیم و این را مقایسه کنید با ۳۸ سال پیش که کشور ما در آن دوره واردکننده بوده است.
در پایان راهپیمایی سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی، مردم برای حضور در نماز جمعه این هفته تهران به دانشگاه تهران رفتند.
 

نظر شما