شناسهٔ خبر: 132921 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سازمان بازرسی یا باید از حسین فریدون عذر خواهی کند یا او را دستگیر کند

الیاس نادران نادران در خصوص اتهامات حسین فریدون، گفت: اگر رئیس سازمان بازرسی به برادر رئیس جمهوری تهمت زده است که باید پاسخگو باشد و اگر هم حقیقت گفته است که باید حسین فریدون دستگیر شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از  قم فردا، الیاس نادران در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار داشت: مرزبندی جغرافیایی را در دفاع از حق و حمایت از مظلومان نمی شناسیم و هر مسلمان مظلومی در سرتاسر منطقه و جهان که باشد از او دفاع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اظهارنظر برخی افراد  مبنی بر آشتی ملی و اینکه نباید عده ای را از قطار انقلاب پیاده کنیم، افزود: انقلاب با کسی قهر نیست و کسانی که خادم ملت بوده و ویژگی های انقلابی دارد را می پذیرد و کسی به اجبار از قطار انقلاب پیاده نشده است، مگر اینکه خودش خواسته است، بنابراین باید مرزبندی میان افراد کاملا مشخص باشد.

نماینده سابق مجلس گفت: مدعیان آشتی ملی با گذشت چهار سال از ریاست جمهوری احمدی نژاد، همچنان نسبت به او کینه دارند، عوامل فتنه باید در محضر ملت ایران حاضر شده و بگویند که اشتباه کرده ایم و نباید به بیگانگان اعتماد می کردیم و حاضریم که پای انقلاب ایستاده و کار کنیم، اما آنها این کار را نمی کنند و خواستن یک طرفه معنا ندارد.

نادران  بیان داشت: کسانی که به کدخدا دل خوش کرده بودند و امیدواریم پس از این تحولات سرشان به سنگ خورده باشد، باید بگوییم اگر که سر تا پا نوکری آمریکا را بکنید باز هم بهتر از محمدرضا پهلوی نوکری نخواهید کرد.

مدیران دولتی در برابر این پرسش که چه برنامه ای برای اشتغالزایی دارید، مرتب عنوان می کنند که برای حل این معضل به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه نیازمند است و تحلیل آنها همین نوکری غربی هاست.

نماینده سابق مجلس همچنین گفت: رئیس جمهوری هر شش ماه در مصاحبه تلویزیونی حاضر می شود و سخنانی می گوید که نصف آن حرف های تکراری است و نصف آن آمار پر از اشتباه، از جمله آمار رشد اقتصادی را آنچنانی می دهد در حالی که این رشد مرتبط با افزایش فروش نفت است.

وی گفت:متأسفانه در دولت یازدهم حتی یک مدیر را هم پیدا نمی کنید که به سیاست های اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشد

نادران با بیان اینکه دولت با دریوزگی به دنبال آوردن هواپیماست و می خواهد با آن پز بدهد، افزود: ببینید که دولت به چه فلاکتی رسیده است که با افتخار می گویند یک هواپیما وارد کرده ایم، اما چه کسی می داند که همین یک هواپیما چه میزان هزینه به کشور تحمیل کرده است.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه بر اثر سیاست های غلط دولت بخش اعظمی از بانک های کشور ورشکسته شده اند، گفت: متأسفانه دولتمردان مرتب دم از مدیر خارجی، سرمایه خارجی و تکنولوژی خارجی می زنند و تا جایی که چشم مدیران کشور به دست غربی ها باشد، مشکلات حل نمی شود، عزت و اقتدار هنگامی ایجاد می شود که در برابر دشمنان هیچ ضعفی از خودمان نشان ندهیم.

نادران در خصوص اتهامات حسین فریدون، گفت: اگر رئیس سازمان بازرسی به برادر رئیس جمهوری تهمت زده است که باید پاسخگو باشد و اگر هم حقیقت گفته است که باید حسین فریدون دستگیر شود.

نماینده سابق مجلس ابراز داشت: ای کاش رئیس جمهوری اجازه استیضاح فانی را می داد تا ریشه های برخی از فسادها مشخص شود، زیرا این فسادهای گسترده که قابل مخفی کردن نیست و دولت نمی خواهد حقیقت را به مردم بگوید.

وی در ادامه افزود: در دولتی که مدیرانش رانت خواری را جزو حقوق حقه خود می دانند، مبارزه با فساد یک شوخی بیش نیست، از جمله وزیران هزار میلیاردی که به اسم خصوصی سازی، شرکت های دولتی را به خود فروخته اند.

نادران بیان داشت: سندی را دیده ام که امضای خریدار و فروشنده یکی بوده است، بنابراین وقتی این مدیر از فساد سخن می گوید، هیچ کس باور نمی کند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه رئیس جمهوری بر اساس قانون اساسی شخص دوم مملکت است، افزود: همه مسوولان در طول شخص اول مملکت یعنی ولایت فقیه هستند و باید در عمل از ایشان تبعیت داشته باشند و به لفاظی نیست، خودشان اقرار کرده اند که اگر در همین مذاکرات به سخنان رهبری گوش داده بودند، مسائل به گونه دیگری رقم می خورد.

وی با اشاره به تصویب کلیات برجام در مجلس شورای اسلامی با تعجیل لاریجانی، گفت: لاریجانی گفت که نمایندگان کلیات را تصویب کنند و درباره جزئیات بعدا تصمیم گیری می شود، اما کسانی که سخنان وی را پذیرفتند یا ساده لوح بودند یا آقای رئیس را نمی شناختند.

نماینده سابق مجلس بیان داشت: رهبر معظم انقلاب برای جبران کم کاری دولت و مجلس، ۹ بند به مصوبه مجلس اضافه کردند که متأسفانه هیچ کدام از آنها از سوی دولت عمل نشد.

نادران با اشاره به مساله حقوق های نجومی، این فساد را موجب خدشه به اعتماد عمومی جامعه دانست و گفت: در این مفسده هیچ خلاء قانونی نداشته ایم و حقوق های نجومی فقط ضعف دولت در نظارت بوده و هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست و دولت در این رابطه به مردم دروغ می گوید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارشی به دست ما رسیده است که دولت یکی از نهادها را اجبار کرده است که از صندوق بازنشستگی همان نهاد، مبلغی را که مدیر فاسد محکوم شده است را به حساب او واریز کند تا او هم آن مبلغ را به خزانه واریز کند که اگر این موضوع اثبات شود برای دولت فاجعه است.

وی با بیان اینکه نخستین فیش حقوقی مربوط به آقای صفدر حسینی را ما افشا کردیم، اظهار داشت: این فساد از پدیده های دولت یازدهم است و در دولت قبل وجود نداشته است و گزارش ها در کمیته ویژه ای در حال رسیدگی است و پس از راستی آزمایی و جمع بندی افشا خواهد شد.

نظر شما