شناسهٔ خبر: 132690 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

اصلاح طلبان به دنبال نامزدی مجدد سید حسن در خبرگان

سید حسن خمینی سید حسن خمینی درباره حضور برای مجلس خبرگان رهبری از ابتدا نیز تردیدهای داشته و طرح نام مجدد وی برای خبرگان رهبری با شیطنت های بی محابای که برخی از لیدرهای اصلاح طلب درباره او از خود نشان داده اند، می تواند یکبار دیگر سید حسن خمینی را دچار حواشی سیاسی بی فایده بکند.

به گزارش «نماینده»، اصلاح طلبان افراطی طی چند سال اخیر که با عدم مشروعیت در درون نظام روبه رو شده اند، تلاش می کنند با نزدیکی به برخی شخصیت ها ضمن تکیه گاه کردن این افراد، نسبت به مصادره سازی و استفاده های سیاسی از آنها نیز اقدام کنند.

در سالهای اخیر چهره های مانند هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی از مصادیق شخصیت های بوده اند که اصلاح طلبان ضمن نزدیکی خود به آنان، توانسته اند موج های سیاسی را نیز از طریق آنها به نفع خود گاها راه اندازی بکنند.

در این میان یکی از شخصیت های دیگری که نیز در این سالها، اصلاح طلبان چشم طمع به مواضع سیاسی و جایگاه خانوادگی او دوخته اند، سید حسن خمینی می باشد.

در حالیکه عبور برخی لیدرهای جریان اصلاحات در سالهای اخیر از گفتمان امام خمینی (ره) تبدیل به یک رویه گفتمانی غالب در این جریان سیاسی شده ولی در ماه های گذشته همین اصلاح طلبان تلاش کردند عدم حضور سید حسن خمینی در امتحان آزمون خبرگان رهبری را به یک موج و حاشیه سازی بزرگ سیاسی در کشور تبدیل کنند.

این در حالی است که اصلاح‌طلب‌ها اخیرا در جلسه‌ای تصمیم گرفته اند که برای انتخابات میان دوره ای یکبار دیگر نام سید حسن را برای نامزدی در افکار عمومی و رسانه ها مطرح بکنند.

اما سید حسن خمینی درباره حضور برای مجلس خبرگان رهبری از ابتدا نیز تردیدهای داشته و طرح نام مجدد وی برای خبرگان رهبری با شیطنت های بی محابای که برخی از لیدرهای اصلاح طلب درباره او از خود نشان داده اند، می تواند یکبار دیگر سید حسن خمینی را دچار حواشی سیاسی بی فایده بکند.

با این وجود برخی از اصلاح طلبان معتقدند با طرح حواشی جدید و جنجالی در فضای سیاسی جامعه در ایام انتخابات می توانند فرصت های خوبی برای جریان سازی رسانه ای و سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خلق بکنند.

به اعتقاد این اصلاح طلبان، ترکیب رسانه ای از حواشی جدید درباره سید حسن خمینی در نامزدی مجدد خبرگان رهبری و ترسیم فضای مجدد احساسی از وفات مرحوم هاشمی رفسنجانی می تواند شرایط را برای گزینه مدنظر آنها برای ریاست جمهوری فراهم کند.
 

نظر شما