شناسهٔ خبر: 132248 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت مکلف شد اصحاب هنر و رسانه را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد

مجلس نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه ماده‌ای را مصوب کردند که بر اساس آن دولت مکلف به بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می‌شود.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کردند اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که شغل خود را از دست می‌دهند را تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد.

بر این اساس دولت در چارچوب لوایح بودجه سنواتی، کمک‌های اعتباری را در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار می‌دهند.

همچنین بر اساس تبصره‌ای آیین‌نامه این ماده را وزارت فرهنگ، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تبلیغات و سازمان صداوسیما تهیه و ظرف ۶ ماه پس از تصویب این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسانند.

این ماده در حالی با ۱۴۱ رأی موافق به تصویب مجلس رسید که تعدادی از نمایندگان اعتراض داشتند که چنین ماده‌ای در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب نشده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز به نمایندگان معترض شد که فیلم جلسه کمیسیون تلفیق دیده شده و این ماده در کمیسیون بررسی شده است.

همچنین پروانه سلحشوری، در این خصوص گفت: متن این بند در گزارش لایحه تلفیق برنامه که به صحن آمد گنجانده نشده بود اما به دلیل اینکه خود من در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دهنده بودم می‌دانم که کمیسیون تلفیق آن را مصوب کرده است. من برای بازبینی مجدد نامه‌ای به کمیسیون تلفیق دادم و پس از بازبینی مشخص شد که این بند در کمیسیون تلفیق تصویب شده به همین خاطر مجدداً به صحن آمد و رأی گرفته شد.

نظر شما