شناسهٔ خبر: 131984 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ فروردین ماه

علی پورعلی مطلق دبیرستاد انتخابات کشور از تشکیل هیات های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ فروردین ۹۶ خبر داد.

به گزارش «نماینده» علی  پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور ۱۱ اسفند ۹۵ تشکیل می‌شود و هیات های اجرایی همین انتخابات در ۲۲ فروردین ۹۶ و هیات های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز ۲۵ اسفند ۹۵ تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه برای ۳ انتخابات پیش رو باید بیش از ۲۰۰ میلیون برگه تعرفه چاپ کنیم، افزود: امکانات مورد نیاز هر یک از این انتخابات در زمان مقرر تهیه می‌شود و در زمان مشخص نیز به استان ها ارسال خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تعداد دقیق شعب اخذ رای پس از تشکیل هیات های اجرایی تعیین می شوند، تصریح کرد: با توجه به ارزیابی ها و برآوردهایی که از دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان داشتیم پیش بینی می‌شود در انتخابات سال ۹۶ حدود ۶۵ هزار صندوق اخذ رای خواهیم داشت.

پورعلی مطلق با اشاره به اصلاح قانون شرایط استعفای داوطلبان انتخابات شوراها اظهار داشت: قانون مرتبط با شرایط استعفای داوطلبان انتخابات شوراها اصلاح شد و مدیران اجرایی که قصد داوطلبی این انتخابات را داشته باشند در همان روز نام‌نویسی باید از سمت های خود استعفا دهند درحالی که پیش از این داوطلبان این انتخابات باید از دو ماه پیش از نام‌نویسی استعفا می دادند که این مورد اصلاح شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات سال ۹۶ فعالیت داشته باشند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد.

نظر شما