شناسهٔ خبر: 131919 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

بر اساس نظرسنجی‌ها محبوبیت روحانی کم شده است

فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که محبوبیت روحانی در جامعه کم شده و اگر روحانی تنها وارد انتخابات شود شکست می‌خورد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در خصوص انتقادات وارد شده به شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهارداشت: شورای سیاستگذاری افرادی هستند که نزدیک انتخابات سر از تخم درمی‌آورند و به دنبال منافع شخصی هستند.

وی افزود: این افراد هیچ احترامی برای احزاب اصلاح‌طلب قائل نیستند و باید بگویم که مدعیان دموکراسی خودشان قوائد بازی را نمی‌دانند، احزاب قدرتمند را کنار می‌گذارند و چند فرد می‌نشینند و برای دیگران تصمیم می‌گیرند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه علاوه‌بر منتجب‌ نیا بسیاری از اصلاح‌طلبان هم از این عملکرد شورای سیاستگذاری ناراضی هستند گفت: این کار دموکراتیک نیست و بیشتر با بحث‌های پدرخواندگی ارتباط دارد؛ این‌ها افرادی "ابن‌ الوقت" هستند که در ایام انتخابات پیدا می‌شوند، موج سواری می‌کنند، کاندیدا ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر می‌شوند و می‌روند.

فومنی با بیان اینکه این ضعف بزرگی در جریان اصلاح‌طلب است ادامه داد: در این بین یک عده زیاده‌خواه انحصارطلب وجود دارند که دیگران را نمی‌بینند و مدعی هستند اصلاح‌طلبی ارث پدری آن‌ها است.

وی افزود: ما از رئیس دولت اصلاحات، آقای هاشمی و کسانی که سردمدار این موضوع هستند تقاضا داریم که شورای سیاستگذاری را از شخص‌گرایی به گروه گرایی و حزب‌گرایی سوق دهند، اینکه چند نفر برای احزاب تصمیم بگیرند کار درستی نیست و دور از شعار رئیس دولت اصلاحات است که به دموکراسی معتقد و احزاب را یکی از پایه‌های دموکراسی می‌داند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه برخی تاکنون حتی یک کنگره هم برگزار نکرده‌اند و دفتر مشخصی هم ندارند اما عضو شورای سیاستگذاری هستند گفت: باید پارلمان اصلاح‌طلبی شکل گیرد و همه جریان‌ها و احزاب عضو این پارلمان باشند.

فومنی در خصوص فعالیت‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اینکه یک نفر از اصلاح‌طلبان در کنار روحانی کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری می‌شود قطعی شده اما اینکه آن یک نفر چه کسی است هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: حضور یک فرد اصلاح‌طلب در کنار روحانی لازم است تا شعارهایی که روحانی نمی‌تواند بدهد را او بگوید و آرا قشر خاکستری را جذب کند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "اخیرا از ظریف، جهانگیری و علی مطهری به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان نامبرده می‌شود" اظهار داشت: هیچ کدام از این افراد کاندیدا نیستند و کاندیدا از داخل خود اصلاح‌طلبان اس

فومنی در پایان تاکید کرد: نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که محبوبیت روحانی در جامعه کم شده و اگر روحانی تنها وارد انتخابات شود شکست می‌خورد.

نظر شما