شناسهٔ خبر: 131869 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ناامید کردن مردم برای مقاصد سیاسی خیانت به کشور است

مهرداد بذرپاش/2 یک نماینده سابق مجلس گفت: القای ناامیدی در جامعه با هدف از میدان به در کردن رقیب در صحنه سیاست، خیانت به کشور است.

به گزارش «نماینده»  مهرداد بذرپاش در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مشهد، با اشاره به اینکه معمولا در انتخابات‌ها و بسیاری از مقاطع، واژه‌های وطن‌گرایی، وطن‌پرستی و وطن‌دوستی خیلی استفاده می‌شود، اظهارکرد: از این واژه‌ها در محافل روشنفکری خیلی استفاده شده و بعضا مرتبا بر سر جریانات انقلابی کوبیده می‌شود که شما وطن‌پرست نیستید و ما وطن‌پرستیم، شما مصلحت ملی را نمی‌دانید و ما مصلحت ملی را می‌دانیم.

وی ادامه داد: این در انتخابات‌ها کمی برجسته‌تر می‌شود و بعد از انتخابات‌ها فروکش می‌کند. در سال‌های اخیر طبیعت صحنه سیاسی ما شده و احتمالا ادامه خواهد داشت.

بذرپاش با بیان اینکه وطن‌پرستی چند شاخصه دارد، تصریح کرد: اولین ویژگی کسی که ادعای ملی‌گرایی، وطن‌پرستی و وطن دوستی کند نگهبانی و حراست از خاک است. حداقل ادعای کسی که می‌گوید وطن‌پرستم باید این باشد که هنگامی که خاک به خطر بیافتد بگوید من هستم. این کف وطن‌پرستی است و باید ویژگی‌های دیگری برای آن مترتب دانست، اما این حداقل ادعایی است که یک فرد می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وطن‌پرستان واقعی شهدا هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی فکر حمله نظامی به ذهن دشمن خطور هم نمی‌کند که این امر به دلیل وجود تعدادی مجاهد به اموالهم به انفسهم مانند شهدای مدافع حرم و هزاران شهیدی است که جان خود را تقدیم کشور خدا و مردم کرده‌اند و کارهایی انجام داده‌اند که ما داریم رجز آن را می‌خوانیم و محکم صحبت می‌کنیم. رجز بیپشتوانه که معنی ندارد، قطعا یک جاهایی خون ریخته می‌شود و مقاومت می‌شود که ما داریم اینجا رجزش را می‌خوانیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنی که می‌خواهد حمله کرده و ما را از پا در آورد حمله می‌کند، تعارف ندارد. آن هم کسانی مثل داعش که در منطقه هستند و اگر  پایشان به اینجا برسد می‌دانید چکار می‌کنند.  

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهید خزائی و شهید جوانی [از شهدای مدافع حرم] که برای دفاع از خاک به آنجا رفتند می‌توانند ادعای وطن‌پرستی کنند یا آن آقایی که در BBC فارسی نشسته و هر روز می‌رود در استودیو خوش آب و هوای لندن به ملتش توهین کرده و دستورالعمل ملی‌گرایی برای مردم می‌پیچد؟

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دنباله این افراد در داخل هم هستند و هرروز پشت تریبون‌ها ژست روشنفکری و اپوزیسیونی می‌گیرند، اما اگر فرزند یکی از این‌ها  سربازی در مرز کرمانشاه بیافتد از رهبری به پایین را دنبال کرده و رابطه می‌زنند تا بچه را برای سربازی به تهران بیاورند تا سربازی را آنجا نگذرانند، بعد پشت تریبون حرف از ملی‌گرایی و وطن‌پرستی می‌زنند، انگار با حرف زدن یکی ملی‌گرا یا وطن‌دوست و وطن‌پرست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عیار ملی‌گرایی، وطن‌دوستی و وطن‌پرستی در استودیو صدای آمریکا و BBC رقم نمی‌خورد، گفت: بلکه وطن‌پرستی هم‌اکنون در همین تهران یا در سرزمین حلب و عراق و شام برای دفاع از این ملت رقم می‌خورد. پس تا اطلاع ثانوی این ها هستند که می‌توانند ادعای وطن‌پرستی کنند.

بذرپاش افزود: اگر شما خواستید ادعای وطن‌پرستی کنید نام چند شهید و جانبازتان را بدهید تا مردم ببینند شما کجا برای این سرزمین خطر کرده‌اید، کجا خون داده‌اید، کجا زحمت کشیده‌اید، کجا در بند بوده‌اید، کجا یک تکه از بدنتان جدا شده است، کجا مادر شهید چشم انتظار پیکر پسرش بوده است، کجا همسر شهید نگران چگونه بزرگ کردن بچه‌هایش بوده است، کجا فرزند شهید به بچه‌هایی که دستشان در دست پدرانشان بوده نگاه کرده و غصه خورده است. اگر شما چند مورد از این هزینه‌ها را نام بردید آن وقت در صف مدعیان وطن‌پرستی بایستید.

وی با بیان اینکه حتی در جریان‌های به ظاهر انقلابی برخی مرتب فریاد ناامیدی سر می‌دهند، تاکید کرد: اینکه با هدف از میدان به در کردن رقیب در صحنه سیاست ما مرتب در جامعه القای ناامیدی کنیم کاریست خیلی بد و خیانت به کشور است.  

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای القای نا امیدی از حرف مهم‌تر رفتار و تصمیماتی است که این القا را انجام می‌دهد، اگر روزی چیزی بخواهد کار جمهوری اسلامی را بسازد همین القای ناامیدی است وگرنه فعلا چیز دیگری توان ساختن کار انقلاب اسلامی را ندارد.

وی با بیان اینکه این موضوع  هم با حرف اتفاق می‌افتد و هم با عمل، اظهارکرد: از حرف بدتر تصمیماتی است که برداشت مخاطب و عموم مردم از آن این است که ما نمی‌توانیم. اگر نسل جوان ما به این نتیجه برسد که نمی‌تواند آن وقت چه کسی می‌تواند این بساط را نگه دارد، چه کسی می‌تواند مجاهدت کند.  

بذرپاش اضافه کرد: دشمن می‌داند دارد چکار می‌کند و آنجایی که روی ما هدف گیری کرده و دارند عملیات می‌کنند القای پیام ما نمی‌توانیم است.

وی با اشاره به اینکه وقتی که ما یک قرداد چند میلیارد دلاری می‌بندیم در جامعه القای ناامیدی می‌کنیم، تصریح کرد: وقتی ما یک قرارداد میلیاردی ۱۰ ساله می‌بندیم، تمام صنایع هوایی و هوا فضای ما دانشگاه شریف و علم صنعت و دانشگاه فنی به جایی می‌رسند که تا ۱۰ سال آینده هرچه در صنعت هوایی کار تحقیق و توسعه انجام دهند کار عبث و بیهوده‌ای است، زیرا همه پول را برای خرید چند تا هواپیما پیشخور کرده‌ایم، این یعنی القای ناامیدی و ما نمی‌توانیم.

وی مهم‌ترین ماموریت امروز ما برای ادامه مسیر انبیا و صلحا و شهدا را القای روحیه ما می‌توانیم و فریاد کشیدن علیه مدعان طعنه زن ما نمی‌توانیم دانست و خاطرنشان کرد: رسوایی این مدعیان طعنه زنِ خسته‌ی کم‌حوصله‌ی کم‌رمقی که دارند ما نمی‌توانیم را به نسل جوان ما القا می‌کنند یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های رسانه است.

بذر پاش ناکارآمدی مدیریتی را یکی از جاهایی برشمرد که کشور دارد از آن صدمه می‌بیند و گفت: صدمه اصلی را کشور از خیلی از دشمنان نمی‌خورد، بلکه کشور از ناکارآمدی لطمه  می‌خورد که در بسیاری از بخش‌ها شاهد آن هستیم. باید اذعان کنیم در کشور در بخش‌های‌ بسیاری در حوزه مدیریت ناکارآمد هستند، از جمله رشد آسیب‌های اجتماعی که در کشور در حال رخ دادن است.  

نظر شما