شناسهٔ خبر: 131419 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت موظف به مستقل کردن بودجه سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی تا پایان برنامه ششم شد

خانه ملت نمایندگان مجلس مصوب کردند که دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تا پایان سال آخر برنامه ششم، بودجه سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی مستقل‌شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آنها پرداخت نشود.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، با اکثریت آراء ماده ۴۰ را که بر تأمین اعتبار قبلی بار مالی تمامی تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و تصمیمات هیأت‌های امنا و مراجع قوه قضاییه تأکید می‌کرد، حذف کرده و صرفاً دو خط انتهایی آن را ذیل بند ۵ ماده ۷ لایحه اضافه کردند.

به موجب مصوبه مجلس در اصلاحیه ماده ۷ برنامه ششم توسعه، تمامی تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، تغییرات تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقه‌بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی، اعطای مجوز هر نوع استخدام و بکارگیری نیرو و همچنین مصوبات هیأت‌های امنا که متضمن بار مالی باشد، در صورتی قابل طرح و تصویب و اجراست که بار مالی ناشی از آن قبلاً محاسبه و در قانون بودجه کل کشور تأمین شده باشد. اقدام دستگاه اجرایی برخلاف این حکم، تعهد زائد بر اعتبار محسوب می‌شود.

همچنین مقرر شد دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تا پایان سال آخر برنامه ششم توسعه، بودجه سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی مستقل‌شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آنها پرداخت نشود.

نظر شما