شناسهٔ خبر: 131272 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت‌الله علم‌الهدی: رکود، بیکاری و گرانی مردم را محاصره کرده/ پول نفتی که فروختید چه شد؟

آیت الله علم الهدی/2 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی و برخی ناهمواری‌ها برای اقشار آسیب پذیر روز به روز در حال اضافه شدن است، رکود و بیکاری و گرانی و مشکلات معیشتی و کاهش نرخ پول ملی را نیز اضافه کنید که همه مردم را محاصره کرده است.

به گزارش «نماینده» آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: محور زندگی انسان بندگی خداوند است و همین عبودیت زندگی انسان را از سایر موجودات جدا می‌کند، زندگانی ما گاهی با بندگی خدا تعارض پیدا می‌کند، اما در هر دوره از زندگی این تعارض به شکل خاصی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: یک جوان در جوانی‌اش باید به جنگ خواسته‌های خود برود و از عبودیت خداوند برای خود یک فیلتر بسازد و خواسته‌های شهوانی را از این فیلتر بگذراند و آنچه باب میل خداوند است را اجرا کند و آنچه را که با عبودیت خداوند سازگار نیست کنار بگذارد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: خیلی از ریزش‌های انقلاب هم در دوره میانسالی افراد می‌بینیم، جوان در دوران هشت سال دفاع مقدس، دلخواه‌های خود را کنار می‌گذارد و در شب عملیات در زیر باران آتش پیش می‌رفت اما همان جوان اکنون به دوره میانسالی رسیده و دست به کارهایی می‌زند و در عرصه‌هایی از اشتغال و اقتصاد وارد می‌شود که با آن آتش بار شب عملیات اصلاً سازگار نیست و این بخاطر این است که در دوره میانسالی تعارض با بندگی و عبودیت پروردگار در عرصه تامین نیازهای زندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: وضعیت امروز جامعه ما در این نظام اسلامی بی شباهت به یک مثال قدیمی نیست، امروز ما در شرایطی هستیم که آزادی شهر حلب و فداکاری رزمندگان ما و تفوق فرماندهی عزیزان ما بر تمام کارشناسان نظامی ناتو ثابت شده و ایران به عنوان یک قدرت برتر در منطقه و شناخت جریان نظامی در دنیا می‌شناسند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: از سویی لشگر و ارتش سوریه و رزمندگان سوری با مستشاری نظامی عزیزان ما در سپاه پیروز شدند و در طرف مقابل که جریان تروریسم تکفیری بود و آن جریان مستشار نظامی‌اش، بزرگترین کارشناسان نظامی ناتو و غرب بودند، انبارهای مفصلی از تجهیزات و سلاح‌های آلمان و فرانسه و انگلیس و آمریکا در حلب کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان نظامی ناتو تروریست‌ها را هدایت می‌کردند بیان کرد: این طرف سپاه پاسداران ایران رزمندگان سوری را راهنمایی می‌کرد و ثابت شد که عزیزان کارشناس نظامی ما به مراتب بالاتر از کارشناسی کارشناسان ناتو هستند.

خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: اصلاً مسئله حلب یک مسئله مربوط به سوریه نیست و مسئله مربوط به جهان اسلام است و دنیا را تکان داده و قدرت‌های نظامی دنیا به خود لرزیدند، تازه هنوز به عمق توانمندی نیروهای نظامی ما پی نبرده‌اند، ۱۲۷ مورد هواپیماربایی در ۳۰ سال اخیر در کشور انجام شده اما یکی به نتیجه نرسیده است و این بخاطر رشادت سپاه پاسداران است.

وی با اشاره به اینکه کسی هنوز قدرت سپاه را نشناخته است تاکید کرد: فرماندهی معظم کل قوا که مقام معظم رهبری است در ۲۸ سال اخیر توان و قدرت نظامی ما را ۲۸ برابر افزوده است؛   آمریکا قصد تجزیه عراق و سوریه را داشت و می‌خواست اسرائیل دوم بسازد و حاکمیت آن را به دست کسانی بدهد که به مراتب سنگدل‌تر از صهیونیست‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: سینه ستبر رزمندگان مدافع حرم آمریکا را به خاک ذلت کشاند؛ اما در داخل کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی و برخی ناهمواری‌ها برای اقشار آسیب پذیر روز به روز در حال اضافه شدن است، رکود و بیکاری و گرانی و مشکلات معیشتی و کاهش نرخ پول ملی را نیز اضافه کنید که همه مردم را محاصره کرده است. گزارش به مردم باید باورپذیر باشد، گزارش رشد اقتصادی ۷.۴ درصد باید مستند باشد زیرا مردم اینها را می‌فهمند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مگر فروش نفت رشد اقتصادی است؟ اگر این‌گونه است پس عربستان سعودی رشد اقتصادی‌اش از همه دنیا بیشتر است. پول نفتی که فروختید چه شد؟ مشکل ما در انتقال پول نفت به داخل کشور و صرف آن بود.

وی بیان کرد: مردم ما باسواد هستند، در حوزه‌های علمیه پیچیده‌ترین مسائل اقتصادی در حال تعلیم و تعلم است، توجیه باید باورپذیر باشد.

نظر شما