شناسهٔ خبر: 131245 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت در حوزه ترافیک به وظایف خود عمل نکرده است

ترافیک تهران 43 رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ترافیک شهر تهران را نباید وارد فازها و بازی‌های سیاسی کرد و این واقعیتی است که همیشه وجود داشته است.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری درباره وضعیت ترافیکی شهر تهران اظهارداشت: منشأ ترافیک ظرفیت معابر شهر و میزان خودروهایی است که هر روز به پایتخت اضافه می‌شود و همینطور کمبود حمل و نقل عمومی علت اصلی ترافیک تهران محسوب می‌شود و محصول نهایی آن نیز آلودگی هوا است.

وی افزود: کارشناسان در حوزه ترافیکی نیز بیان کرده‌اند که ظرفیت تهران برای تردد خودروها تکمیل شده است.

شاکری با تاکید بر اینکه ظرفیت شهر تهران از لحاظ خودرو بحرانی و نگران‌کننده است، گفت: شهر تهران در موقعیت سختی قرار دارد و اگر می‌خواهیم کمکی به مردم شود باید منشأ ترافیک را از بین ببریم و آن نیز این است که به ازای هر خودروی جدیدی که پلاک می‌شود یک خودروی فرسوده از چرخه تردد در شهر خارج شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران به شورای عالی ترافیک، شورای عالی شهرسازی و هیأت دولت بارها درخواست کرده است که به ازای هر خودروی جدید که پلاک می‌شود یک خودروی فرسوده از رده خارج می‌شود که این اتفاق صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ۳ سال گذشته در خصوص ترافیک بارها صحبت شده است، گفت: حدود ۲ هفته وضعیت ترافیک شدت بیشتری یافته است که علت آن نیز سرمای هوا، عدم توجه به مسائل ترافیکی در هنگام ساخت و سازها و دیگر موارد است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ترافیک شهر تهران را نباید وارد فازها و بازی‌های سیاسی کرد و این واقعیتی است که همیشه وجود داشته است.

شاکری بیان داشت: دولت باید تمام عزم خود را جزم کند و به تکالیف قانونی خود در راستای افزایش حمل و نقل عمومی کمک کند. شهرداری تاکنون با تمام ظرفیت و حمل و نقل عمومی به خصوص مترو کمک کرده است ولی دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تهران حدود ۵ هزار اتوبوس کمبود دارد و نیمی از ناوگان اتوبوسرانی نیز فرسوده است. از سوی دیگر ۲۰ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند ولی دولت هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی بیان داشت: برای حل معضل ترافیک و به طبع آن کاهش آلودگی هوای تهران به یک عزم و اراده ملی نیاز داریم چرا که سلامت مردم در خطر است.

شاکری افزود: تا هنگامی که فاجعه بیشتری در شهر تهران رخ نداده است تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله پلیس، دولت و شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند. تمام گزینه‌های مشخص برای کاهش آلودگی هوا و حل معضل ترافیک روی میز است و باید تصمیم‌گیری قاطعی در این باره صورت گیرد.

شاکری یادآور شد: دولت به وظایف خود عمل نکرده است و نسبت به خروج خودروهای فرسوده، عدم پلاک کردن موتور سیکلت‌های کاربراتوری، یارانه حمل و نقل عمومی و ... اقدامی صورت نداده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید بحث ترافیک را سیاسی کنیم ولی بعضی از مواقع از شدت عدم حل یک معضل به هر عامل فرعی نیز توجه می‌شود چرا که ۳ سال است در شورای شهر موضوعاتی همچون آلودگی هوا و معضل ترافیک را مطرح می‌کنیم ولی اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

وی درباره عدم استفاده از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نیز اظهارداشت: منابع مردم در شهر آفتاب هزینه شده است ولی در حال حاضر آفتاب و خاک می‌خورد.

وی افزود: علت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب کاهش ترافیک در مرکز شهر بوده است ولی همچنان در سئول نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که در اصل خلاف قانون است.

وی بیان داشت:‌ ما حاضریم کلاً شهر آفتاب را به دولت واگذار کنیم ولی تمامی نمایشگاه‌ها را در شهر آفتاب برگزار کنند و در مرکز شهر شاهد برگزاری نمایشگاهی نباشیم ولی عده‌ای لجاجت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این مشکل حل شود.

نظر شما