شناسهٔ خبر: 131241 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رفع مشکلات اشتغال از عهده دولت خارج است

امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رفع مشکلات پیش روی اشتغال به تنهایی از عهده دولت خارج است و لازم است بخش خصوصی در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشد و برای رفع این مشکل در کنار دولت قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی امیری صبح امروز در بازدید از یک واحد تولید کاشی و سرامیک در شهرستان اشکذر با اشاره به شرایط اقتصادی که کشور اکنون در آن قرار دارد و مقایسه این شرایط با زمان آغاز به کار دولت یازدهم اظهار داشت: برای رفع این مشکلات به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی هستیم.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت در حوزه اقتصاد مورد توجه است.

امیری با اشاره به اینکه دولت تلاش خود را به کار گرفته تا کشور دوباره در مسیر رونق اقتصادی قرار گیرد، عنوان کرد: تاکنون موفق به کاهش تورم، رشد مثبت اقتصادی و... شده‌ایم اما هنوز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید برطرف شود تا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نرخ تورم در ابتدای کار دولت یازدهم به ۴۵ درصد رسیده بود، خاطرنشان کرد: تک رقمی شدن تورم به یک رویای اقتصادی تبدیل شده بود اما دولت توانست به این رویا واقعیت ببخشد.

وی در مورد رشد اقتصادی نیز عنوان کرد: در شرایطی که رشد اقتصادی کشور طی چند سال منفی شده بود، اکنون با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه به رشد ۷.۴ درصدی رسیده‌ایم و این یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم است.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که واحدهای تولیدی و صنعتی در سال‌های گذشته با آن مواجه بودند، افزود: از یک سو سایه سنگین تحریم‌ها از سوی دیگر سقوط شدید قیمت نفت، رکود بسیاری را در بازار حاکم کرده بود اما اکنون در تلاش برای رفع این رکود هستیم و تا حد زیادی نیز در این زمینه موفق عمل شده است.

وی تصریح کرد: دولت در چنین شرایط سختی نه تنها از صندوق ذخیره ارزی استقراض نکرد بلکه واریزی نیز به این صندوق داشت و امیدواریم در مجموع شرایط اقتصادی هر روز بهتر از گذشته شود.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم کشور، مسئله اشتغال به ویژه برای نسل جوان و تحصیلکرده است، عنوان کرد: رفع مشکلات پیش روی اشتغال به تنهایی از عهده دولت خارج است و لازم است بخش خصوصی در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشد و برای رفع این مشکل در کنار دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز انتظار رونق و شکوفایی اقتصادی دارد، افزود: این موضوع میسر نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و معتقدیم اگر مردم همانند دوران دفاع مقدس همت خود را برای رونق اقتصادی به کار گیرند، می‌توانیم شاهد رونق در اقتصاد و اشتغال کشور باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های صنعتی استان یزد بیان کرد: یزد از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور است و لازم است با توجه به آمار واحدهای تولیدی فعال در این حوزه، حمایت‌های لازم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از این واحدها انجام شود.

وی تاکید کرد: اولویت دولت در استان یزد، رونق بخشیدن به کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک به منظور توسعه اشتغال است که امیدواریم بتوانیم با همراهی و تعامل بخش خصوصی در این راستا موفق عمل کنیم.

نظر شما