شناسهٔ خبر: 131189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محاصره شدید منزل «شیخ عیسی قاسم» توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه

شیخ عیسی قاسم رسانه های بحرین از محاصره شدید منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه خبر دادند.

به گزارش «نماینده»، الوسط به نقل از شاهدان عینی در بحرین گزارش داد که نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تجمع کرده اند.

این نیروها از صبح امروز منطقه الدراز را تحت محاصره خود درآورده اند. بنا بر اعلام شاهدان، راههای ورودی به منطقه الدراز بسته شده است. وزارت کشور بحرین تاکنون سخنی دراین باره نگفته است.

بحرین از سال ۲۰۱۱ شاهد اعتراضات مردمی گسترده است و رژیم آل خلیفه به اقدامات سرکوبگرانه زیادی از جمله سلب تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان این کشور دست زده است. رژیم آل خلیفه از بیش از ۵ ماه پیش تاکنون تابعیت آیت الله عیسی قاسم را سلب کرد که موجب تحصن مردم و علما در برابر منزل ایشان برای دفاع از رهبرشان شد.

دادگاه عالی بحرین از طریق جعل اسناد و وارد کردن اتهامات واهی مدعی شده است که رهبر شیعیان بحرین به صورت غیرقانونی اموال خمس مردم را دریافت می کند و اتهام پولشویی را به ایشان نسبت داده است.

دادگاه وابسته به رژیم آل خلیفه ۱۴ آذر دادگاه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را برای چندمین بار برگزار کرد اما به دلیل عدم اثبات اتهامات واهی وارد شده به ایشان این دادگاه را به ۱۶ دی موکول کرد تا بدین طریق اسنادی علیه ایشان جعل کند.


 

نظر شما