شناسهٔ خبر: 130927 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاکید بر نوسازی ناوگان ریلی کشور

لاهوتی43 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم ATC در حادثه ریلی سمنان درست عمل کرده اما به صورت دستی خارج شده است.

به گزارش «نماینده»، مهرداد لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس، درباره سانحه برخورد دو قطار در سمنان گفت: مکالمات و فایل‌های صوتی آن نشان دهنده این است که سیستم ATC به درستی عمل کرده و اشکالی در کار آن نبوده است.  

وی افزود: در این جا حادثه انسانی روی داده و نباید سیستم خارج می‌شد و در حالی که گفته می‌شود این سیستم به صورت خودکار خارج شده اما اینگونه نیست و سیستم را به صورت درستی خارج کرده‌اند.  

نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار داشت: مدت زمان حضور امدادگران در حادثه و این که ستاد مدیریت بحران استان چه زمانی متوجه می‌شود و چه زمانی حادثه را مدیریت کرده همگی عواملی بوده که باعث شده آمار کشته‌ها در حادثه ریلی سمنان بالا برود.  

لاهوتی خاطرنشان کرد: اگر ما این نقیصه را برطرف نکنیم باز هم شاهد حوادث مختلف در کشور خواهیم بود.  

وی افزود: علاوه بر وزیر راه ما نمایندگان نیز در خصوص حادثه ریلی سمنان مسئولیم. واگنی که در حادثه ریلی سمنان دچار سانحه شده بیش از ۴۰ سال عمر داشته و سایر واگن‌های ما نیز همین وضعیت را دارند. متوسط عمر لکوموتیوهای ما بالای ۳۱ سال است و ما بر اساس قانون باید عمر این لکوموتیوها را به زیر ۱۵ سال می‌رساندیم.  

نماینده مردم لنگرود در مجلسدر پایان گفت: ما باید از تکرار اینگونه حوادث تلخ جلوگیری کنیم و فرسودگی که امروز در ناوگان ریلی وجود دارد باید برطرف شود و کمبودهایی که در بحث بالگردها وجود دارد و مشکلاتی که در اساسنامه شرکت راه‌آهن وجود دارد باید مرتفع شود

نظر شما