شناسهٔ خبر: 130924 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

 آقای آخوندی! استعفا دهید

قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس با تأکید بر اینکه خون کشته‌شدگان حادثه برخورد دو قطار بر گردن وزیر راه و شهرسازی است، گفت: آقای آخوندی! اگر خانواده شما می‌سوختند، اینطور ساکت و خونسرد از کنار مسئله عبور می‌کردید؟ استعفا دهید.

به گزارش«نماینده»، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان طی سخنانی درباره گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد سانحه ریلی استان سمنان بود، اظهار داشت: در اینجا باید از آیت‌الله آملی‌لاریجانی به خاطر دستور و رسیدگی سریع به دادگستری و دادستانی، برای رسیدگی کیفری به مسئله تشکر کنم.

وی افزود: فراکسیون کارگری و فراکسیون مناطق تُرک‌نشین مجلس شورای اسلامی هر دو برای شناسایی عاملان اصلی حادثه قطار مصّر و جدی هستند، از این رو برخورد با نیروهای کارگری و نیروهای پایین‌دست مدنظر ما نیست، انگشت اشاره ما به سمت کَله‌گُنده‌هاست، آنهایی که باید از اول به فکر جلوگیری از بروز این حادثه و حوادث مشابه باشند. آقای دکتر آخوندی! اگر خدای ناکرده خانواده شما می‌سوختند، اینطور ساکت و خونسرد از کنار مسئله عبور می‌کردید؟ یا اینکه ما نمایندگان مجلس را مقصر می‌دانستید، البته ما هم تقصیر داریم، زیرا پول و اعتبار در اختیار شما می‌گذاریم، ولی نظارت نمی‌کنیم.

وی افزود: در حادثه قطار مشهد حداقل 50 انسان بی‌گناه و متدین ولایت‌مدار فوت کردند، از این رو فراکسیون کارگری و فراکسیون مناطق تُرک‌نشین تا آخرین مرحله رسیدگی و استیضاح و سوال از مقامات مربوطه اقدام خواهند کرد، آقای آخوندی! در هر کارگاهی که حادثه رخ دهد، اول رئیس کارگاه را مورد بازخواست قرار می‌دهند، به طور مثال حادثه ریلی در شرکت ایران خودرو که منجر به کشته شدن 5 کارگر شد، ما فراکسیون کارگری مجلس هشتم، با مدیرعامل وقت ایران خودرو طرف بودیم، نه با راننده تریلی خاطی؛ بنابراین آقای آخوندی! تصور نکنید که برخورد با شما یک برخورد غیرعادی است، باید همین‌طور باشد، اگر در سال 1382 در جریان انفجار قطار نیشابور، وزیر وقت استعفا می‌داد و رئیس‌جمهور وقت وی را عزل می‌کرد، امروز شاهد این اتفاق ناگوار نبودیم.

قاضی‌پور تصریح کرد: آقای رئیس! جان انسان‌ها عزیز است، لازم است بدانید که تک‌تک کشته‌شدگان توسط کسانی که می‌توانستند مانع آن شوند، یا غایب بودند در صحنه یا کوتاهی کرده‌اند که در نهایت موجب کشته‌شدن این عزیزان شد. آیا ما می‌توانیم از خون این انسان‌ها بگذریم؟ آیا این مسئله بر گردن شما نیست؟! البته که هست؛ آقای وزیر! بسیار بهتر بود که شما همان روز اول استعفا می‌دادید و هنوز هم دیر نشده است و با استعفای شما حداقل بازماندگان یک تسلی خاطر می‌یابند؛ از آقایان فرهنگی، سعیدی، بیگی و خانم زهرا ساعی نمایندگان تبریز قهرمان که این موضوع را پیگیری کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز گزارش کتبی کاملی از سوی وزرت راه و شهرسازی دریافت نکرده‌ایم تا نحوه رسیدگی به خانواده بازماندگان روشن باشد، قطعاً باید نحوه رسیدگی به بازماندگان و خانواده جانباختگان روشن باشد. در اینجا از امام جمعه تبریز، ولی‌فقیه آذریایجان، فرماندهان کشوری و لشگری و وزرا برای حضور در مراسم تشییع جانباختگان تشکر می‌کنم.

نظر شما