شناسهٔ خبر: 130901 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برخی سخنان درباره مبالغ پرداختی به نمایندگان تخریب بلاوجه است

علی لاریجانی.jpg رئیس مجلس درباره مبالغ پرداختی به نمایندگان جهت اجاره ساختمان در حوزه‌های انتخابیه گفت:‌ نباید حرف ناصحیح زد و در کشور بی‌جهت ذهنیت ایجاد کرد. علاوه بر اینکه در کشور این حرف‌ها را زدند تخریب بلاوجه است.

به گزارش «نماینده»، ‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۴ آذر و در توضیح تذکر شفاهی بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس با تصریح بر اینکه تذکر وی را تأیید می‌کند، گفت: ما طبق آیین‌نامه موظفیم برای نمایندگان در مناطق‌شان دفتر ایجاد کند.

وی ادامه داد: اما به این خشکسالی مالی در کشور برخورد کردیم و گفتیم که به نحوی از این فرار کنیم و الا ما باید برای هر نماینده‌ای در حوزه انتخابیه‌اش ساختمان بسازیم و آن را تجهیز کنیم چرا که قانون است اما امکاناتی نداشتیم و از طرف دیگر هزینه زیادی برای کشور داشت لذا تصمیم گرفتیم که نمایندگان خود در شهرهای حوزه انتخابیه خود ساختمان اجاره کنند و ما آن مبلغ اجاره را به آنان پرداخت کنیم؛ این که جزو حقوق نیست و نباید حرف ناصحیح زد و در کشور بی‌جهت ذهنیت ایجاد کرد.

لاریجانی گفت: چرا خلاف می‌گویید و افکار عمومی را خراب می‌کنید؟ نماینده ساختمان و اتاق که لازم دارد. می‌خواهد برای ملاقات مردمی و کسی را می‌خواهد که نوبت بدهد ما هم هزینه همان‌ها را به آنان پرداخت می‌کنیم و الا باید برای برای هر نماینده باید یک ساختمان یک میلیاردی احداث می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حق نمایندگان با اینگونه سخنان ظلم می‌شود، خاطرنشان کرد: حقوق نمایندگان همین مقدار و شفاف است که آقای نعمتی گفتند؛ نمایندگان باید در شهرهای حوزه انتخابیه خود به عنوان مثال پنج ساختمان داشته باشند که ما به نمایندگان گفتیم بروید اجاره کنید و در حقیقت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حال اگر نماینده‌ای نیاز ندارد این پول را نگیرد اما اگر نماینده‌ای نیاز دارد که به ویژه در شهرستان‌ها بسیار به آن نیاز دارند چرا که مراجعات مردمی در آنجا زیاد است و برای موضوعات گوناگون به نمایندگان مراجعه می‌کنند به این مبلغ نیاز است. علاوه بر اینکه در کشور این حرف‌ها را زدند تخریب بلاوجه است.

نظر شما