شناسهٔ خبر: 130825 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

موافقت با برگزاری یک ششم انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی

انتخابات رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مجلس گفت: با برگزاری یک ششم انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استانها  تشکیل شده است، گفت: در حال صدور احکام آنها هستیم که امروز این احکام صادر می‌شود.

وی ادامه داد: فرصت یک هفته‌ای به هیئت نظارت استانی داده شده تا دبیرهای استانی و هیئت‌های شهرستانی را معرفی کنند تا احکام آنها نیز در مرکز صادر شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تشکیل دبیرخانه مرکزی انتخابات شوراها خبر داد و گفت: ساختمان این دبیرخانه از سوی هیئت نظارت مجلس نیز تحویل شده است.

نماینده مردم شهریار در مجلس با اعلام اینکه در بحث نرم‌افزاری تاکنون سه جلسه با وزارت کشور داشته‌ایم، اظهار کرد: جلسه بعدی هم روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه معاون وزیر کشور یکشنبه آینده در مجلس حضور می‌یابد، گفت: فعلاً برای برگزاری یک ششم از انتخابات شوراها به صورت آرای الکترونیکی موافقت شده است.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک جلساتی نیز باید با اعضای شورای نگهبان داشته باشیم، ادامه داد: جلسه با اعضای شورای نگهبان درباره این خواهد بود که وقتی فردی وارد این حوزه می‌شود، احراز هویتش یک‌بار انجام شود و به صورت مشترک انجام شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بازدید اعضای هیئت از صندوق‌های الکترونیکی برگزاری انتخابات شوراها خبر داد و گفت: در چند روز گذشته بازدیدی از صندوقهای الکترونیکی داشته‌ایم  و کمیته حقوقی و IT ما با کمیته حقوقی IT وزارت کشور در حال بررسی این صندوقها هستند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: در بازدیدی که از صندوقهای الکترونیکی داشتیم، چندبار به صورت رندوم، آزمایشاتی را بر روی صندوقها انجام دادیم که در شرایط آفلاین و آنلاین که بررسی شد، دستگاه‌ها شرایط خوبی داشتند.

به گزارش تسنیم، در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۸ آبان مجلس شورای اسلامی محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج و قاسم میرزایی‌نیکو نماینده مردم دماوند و محمد محمودی‌شاه‌نشین نماینده شهریار از سوی کمیسیون شوراها و فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین و بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز از سوی کمیسیون اصل نود مجلس به عضویت هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها درآمدند.

در اولین جلسه این هیئت براساس تقسیم کار انجام شده محمد محمودی به عنوان رئیس و مسئول کمیته امور اداری مالی این هیئت انتخاب شد.

همچنین محمد جواد کولیوند به عنوان نائب رئیس و بهرام پارسایی مسئولیت کمیته استانها و کمیته  بازرسی، قاسم  میرزایی نکو مسئول کمیته IT و آموزش و  فرهاد  تجری کمیته حقوقی این هیئت را عهده‌دار شدند.

براساس این گزارش مسئولیت دبیرخانه مرکزی نیز به حسین بحیرائی سپرده شده است.

نظر شما