شناسهٔ خبر: 130783 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر اقتصاد صادقانه بگوید منفعت چه کسانی در افزایش قیمت دلار تأمین می‌شود

دامادی43 نماینده مردم ساری در مجلس گفت: وزیر اقتصاد صادقانه علت را بگوید که منفعت کدام ذی‌نفعان در افزایش قیمت‌ دلار تأمین می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محمد دامادی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۱ آذرماه ۹۵) گفت: امیدوارم روحیه مطالبه گری در جوانان و دانشجویان ایران زنده شود چرا که ریشه عمده مشکلات امروز ما از تماشاگر شدن و مدرک‌گرا شدن و کاهش تخصص‌گرایی در دانشگاه‌های کشور است. مشکلاتی که عمده آنها تکراری است.

وی افزود: طرح دولت برای انتقال آب خزر و تصویب آن در کمیسیون تلفیق اقدامی نابخردانه بود و حداقل انتظار ملت دفاع جانانه در کمیسیون تلفیق بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حیثیت کلمه تدبیر را در تاریخ تمدنی کشور لکه‌دار کرده‌اید. آیندگان بی‌شک انگشت اتهام خود را متوجه همه کسانی که در این مصوبه نقش داشته‌اند خواهند کرد.

دامادی خاطرنشان کرد: مردم را ساده فرض نکنید. آنها متوجه رفتارهای نمایشی مسئولان‌شان هستند.

وی با اشاره به خسارات ناشی از برف اخیر کشور به کشاورزان استان مازندران افزود: کشاورز نه سیاسی است و نه حقوق نجومی می‌گیرد و همه امیدش همین کشاورزی است که به کوچکترین اشاره جوی نابود می‌شود و سوال من از دولت این است که سرنوشت بسته حمایتی‌اش از کشاورزان چه شد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت معلمان و مربیان پیش‌دبستانی که نه حقوق کافی دریافت می‌کنند و نه بیمه و قراردادی دارند، اظهار داشت: در چنین شرایطی چگونه انتظار داریم سطح آموزشی ما افزایش پیدا کند و معلمان با چه انگیزه‌ای در سر کلاس درس حاضر شوند؟  

دامادی با اشاره به افزایش نرخ دلار تا مرز چهار هزار تومان خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این شرایط حداقل وزیر اقتصاد یک بار صادقانه علت را بگوید که منفعت کدام ذی‌نفعان در این افزایش قیمت‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: اخیرا بانک ملی تصمیم به فروش چوب پریم کرده است. چوپ پریم یک تولید نیست بلکه نوستالوژی مردم مازندران است که این کار مصادف با بیکاری جوانان است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما