شناسهٔ خبر: 130728 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

با رعایت جوانب امنیتی برگزاری انتخابات الکترونیک میسر است

کدخدایی/2 سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر اساس مکاتباتی که با وزارت کشور انجام دادیم، اعلام کردیم برگزاری انتخابات الکترونیک با رعایت جوانب امنیتی میسر است.

به گزارش «نماینده»، عباسعلی کدخدایی در حاشیه نشست سیاست های کلی ناظر بر انتخابات در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا سیاست های کلی انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ قابل اجراست یا نه، گفت: بعید می دانم که این مساله انجام شود اما صحبت هایی که با رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان مجلس انجام دادیم، نشان می دهد شاید مجلس بتواند برخی موارد را به عنوان اصلاحیه در قوانین موجود کشور اعمال کرده و قانون را اصلاح کند تا قانون جامع بعدا اجرا شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس تلاش می کنند این اصلاحیه را تا زمان برگزاری انتخابات انجام دهند.

کدخدایی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در اردیبهشت سال آینده عنوان کرد: شورای نگهبان در یک مرحله بحث احراز هویت ها را با رعایت مسائل امنیتی قبول کرده و در بخش های دیگر نیز اگر جهات امنیتی رعایت شود شورای نگهبان آمادگی دارد که در این زمینه با وزارت کشور همکاری کند.

وی درباره اینکه آیا اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک در سال ۹۶ مطلوب است یا نه گفت: بر اساس آخرین مکاتبات انجام شده با وزارت کشور مقرر شده تا با رعایت جوانب امنیتی انتخابات برگزار شود.

نظر شما