شناسهٔ خبر: 130670 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بی‌توجهی برنامه ششم توسعه به کشاورزی

کشاورزی رئیس تشکل های بخش کشاورزی گفت: نتیجه بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد که ۳۳درصد رشد اقتصادی متعلق به بخش کشاورزی است.

به گزارش «نماینده» مسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد رشد اقتصاد را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد مردم کشور روستا نشین هستند، لذا می توان گفت کشاورزی مهم ترین رکن اقتصاد به شمار می رود.

وی افزود: سرمایه گذاری صنعت اگر در بخش کشاورزی صورت گیرد، علاوه بر ایجاد ثروت و ارزش افزوده حاصل از صادرات، دیگر هیچ گونه دغدغه‌ای درخصوص اشتغال جوانان وجود نخواهد داشت.

اسدی از سنتی بودن کشاورزی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: منابع آب‌های زیرزمینی در چند دهه گذشته به عنوان مهم ترین دارایی کشور، از سوی کشاورزان بدون ایجاد ثروت،   برداشت شده است.

رئیس تشکل های بخش کشاورزی  ادامه داد: سرمایه گذاری گسترده در حوزه های صنایع تبدیلی و تکمیلی، بازرگانی و زیر ساخت ها می تواند رشد و توسعه ۵۰ درصدی بخش کشاورزی را در پی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در برنامه ششم توسعه، میزان سرمایه گذاری بخش کشاورزی چقدر است، بیان کرد: بخش کشاورزی با توجه به آنکه قدرت بخش های صنعت و بازرگانی را ندارد تا بتواند قوانین را به نفع خود تدوین و تصویب کند لذا در برنامه ششم توسعه  به بخش کشاورزی توجه چندانی نشده است.

نظر شما