شناسهٔ خبر: 130497 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت برای انتخابات۹۶+سند

رای دولت با تعیین دو ردیف بودجه مجزا در لایحه بودجه۹۶ اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای برگزاری و نظارت بر انتخابات۹۶ اختصاص داده است.

به گزارش «نماینده» لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور روز گذشته یعنی ۱۴ آذرماه و موعد مقرر توسط روحانی به خانه ملت تقدیم شد.

لایحه ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی که به گفته رئیس جمهور  از کل حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان مصارف عمومی ۲۳۶ ‌هزار میلیارد تومان به هزینه‌های عمومی، ۶۲ هزار میلیارد تومان به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲۲ هزار ‌میلیارد تومان به تملک دارایی‌های مالی اختصاص یافته است. ‌

لایحه بودجه منتشر شده از سوی سازمان برنامه و بودجه شامل دو قسمت ماده واحده و جداول کلان می شود که در قسمت نخست ماده واحده لایحه بودجه ۹۶ تشریح شده و در قسمت دوم نیز ۲۰ جدول مربوطه، دخل و خرج نهادهای دولتی و غیردولتی و ... را با تمام جزئیات بیان کرده است.

از سوی دیگر آنچه که سال ۹۶ را کمی برای مردم و مسئولان مهمتر و حساس‌تر می‌کند برگزاری دو انتخابات بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت۹۶ است، دو انتخاباتی که قرار است به صورت همزمان در ۲۹ اردیبهشت سال آتی برگزار شود.

با نگاهی به جداول نهم لایحه بودجه ۹۶ کل کشور اعتباراتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورهای اسلامی شهر و روستا به چشم می خورد، اعتباراتی که برای دو نهاد نظارتی و اجرایی یعنی شورای نگهبان و وزارت کشور تخصیص داده شده است.

بر اساس مستندات موجود در لایحه بودجه سال آتی کشور دولت اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان به وزارت کشور برای برگزاری انتخابات۹۶ تخصیص داده است.

همچنین دولت در ردیف بودجه‌ای دیگر اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای نظارت بر انتخابات سال آتی به شورای نگهبان تخصیص داده است.

البته آنچه که در این لایحه آمده ارقام و اعتباراتی پیشنهادی دولت در بودجه است که برای اجرایی شدن باید به تصویب مجلس و سپس تایید شورای نگهبان برسد بنابراین باید دید آیا نمایندگان خانه ملت تغییری در این ردیف‌های بودجه‌ای اعمال می‌کنند یا خیر.

نظر شما