شناسهٔ خبر: 130318 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

چه خبر از تولیدات سینما ایران؟

فیلم در این گزارش از آخرین وضعیت ساخت فیلم های در دست تولید مطلع می شوید.

به گزارش «نماینده» در این گزارش با آخرین وضعیت ساخت فیلم های در دست تولید آشنا می شوید.

آخرین امضا برای رعنا

آخرین امضا برای رعنا، فیلمی به کارگردانی علی ژکان است و تا ده روز دیگر فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.

تا به حال تنها حضور نیوشا ضیغمی به عنوان نقش اصلی در فیلم قطعی شده است و بقیه بازیگران فیلم ترکیبی از چهره های شناخته شده و بازیگرانی جدید هستند.

گفتنی است این اثر سینمایی در تهران و استانبول جلو دوربین می رود.

ساعد سهیلی به ماهور پیوست

به گفته کارگردان فیلم سینمایی "ماهور" حضور محسن تنابنده به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه زانو در این فیلم منتفی شد و به دعوت ایشان ساعد سهیلی جایگزین این نقش شد. ساعد سهیلی امسال نقش اصلی فیلم جنجالی پنجاه کیلو آلبالو را بر پرده سینما داشت.

حمید زرگرنژاد کارگردان این فیلم سینمایی گفت: از آنجا که اکثر سکانس ها و بازی نقش اصلی پر تحرک بود، سهیلی را جایگزین کردیم. با توجه به شناخت قبلی و بازی ها و سوابق درخشان سهیلی انتخاب مناسبی بود. اگر چه ساعد سهیلی برای مدتی به فرانسه رفته بود اما با دعوت زرگرنژاد به ایران برمی گردد.

همچنین در ادامه روند کار این پروژه سینمایی مونا فرجاد و محسن افشانی و مهدی صباحی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی قرارداد بسته و تست گریم داده ‌اند و به جمع عوامل این فیلم پیوستند.

ماهورعنوان فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد است که به موضوعی عاشقانه می‌پردازد. «ماهور» دومین فیلم بلند سینمایی حمید زرگرنژاد است و علیرضا جلالی و حمید آخوندی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارند.

 پیش از این حضور بازیگرانی چون کامران تفتی، بهاره کیان افشار، داریوش ارجمند، سعید آقا خانی، میترا حجار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان و مالک سراج در این فیلم مشخص شده بود. در خلاصه داستان ماهور آمده است : در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور؛ قاچاقچی ایرانی عروس هوربه نام ماهور را می دزد...

تیتراژ ((آبا جان)) را یک خواننده زن می خواند

هاتف علیمردانی، کارگردان فیلم «آباجان» که پیش از این فیلم های «هفت ماهگی» و «کوچه بی نام» را ساخته است این بار به سراغ موضوعی اجتماعی در دهه ۶۰ رفته است که فاطمه معتمدآریا بازیگر اصلی این فیلم است و به لحاظ بازیگر جزو فیلم های پربازیگر به حساب می آید.

اما کارگردان این فیلم در گفتگو با یکی از رسانه ها از حضور افسانه جهانگیری به عنوان خواننده تیتراژ این فیلم خبر داد.

  در خصوص انتخاب این خواننده برای تیتراژ فیلم و ایجاد مشکل در زمان اکران فیلم، علیمردانی گفت: این آهنگ به زبان آذری خوانده می شود و امیدواریم که کار به مشکل نخورد و فیلم مجوز های لازم را دریافت کند.

کارگردان «هفت ماهگی» در خصوص آخرین وضعیت فیلم «آباجان» عنوان کرد: فیلم در مرحله جلوه های ویژه قرار دارد و کار جلوه های ویژه قدری طول کشیده است، با اتمام این مرحله فیلم آماده نمایش خواهد شد و صداگذاری آن تقریبا تمام شده است.

وی ادامه داد: با طول کشیدن کار جلوه های ویژه ممکن است فیلم به جشنواره نرسد، اما ما همه تلاشمان را برای رسیدن فیلم به جشنواره خواهیم کرد.

حمیدرضا آذرنگ مقابل دوربین بیست و یک روز بعد رفت

در حالی که فیلمبرداری فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» نخستین ساخته سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان به روزهای پایانی خود نزدیک شده، به تازگی حمیدرضا آذرنگ جلوی دوربین علیرضا برازنده رفته است.

آذرنگ با گریم و نقشی متفاوت به عنوان صاحب یک کلوپ بازی در تازه ترین محصول حوزه هنری نقش آفرینی می‌کند. پیش از این بازیگرانی چون ساره بیات، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی و حسین شریفی جلوی دوربین رفته بودند.
 
هم اکنون گروه تولید در لوکیشن داخلی کلوپ بازی در منطقه وردآورد تهران مستقر است. عوامل «بیست و یک روز بعد» فرم حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را پرکرده اند و تدوین همزمان آن توسط محمدرضا مویینی و هدی مویینی در حال انجام است تا در موعد مقرر آماده نمایش شود.
 
«بیست و یک روز بعد ملودرامی اجتماعی از قصه زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود و فیلمنامه آن توسط سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی به نگارش درآمده است.
 
 در خلاصه داستان فیلم آمده است: "همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده...  
 
ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، رضا استادی، سینا رازانی، حسین شریفی، مسعود چوبین، مهسا هاشمی، راستین عزیزپور، امیرعلی محمودی، ارکین توتونچی، ابوالفضل باشی و پیمان رسولی از جمله بازیگرانی هستند که در نخستین محصول سینمایی باشگاه فیلم سوره نقش آفرینی خواهند کرد. باشگاه فیلم سوره زیر نظر سازمان سینمایی حوزه هنری است.

کوروش تهامی برای نفس های آرام می خواند

فیلم سینمایی «نفس‌های آرام» به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا و تهیه‌کنندگی علی مصفا که برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و فرم این جشنواره را پر کرده است، این روزها مراحل واپسین پس از تولید را پشت سر می‌گذارد. مسعود حیدریان ساخت موسیقی را آغاز کرده و جعفر علیان صداگذاری آن را انجام می‌دهد.

بجز انجام این مراحل، هم اکنون اجرای دکور تیتراژ نیز در دستور کار قرار دارد و گروه سازنده شروع به فعالیت در این بخش کرده اند. کاری که در ایران دارای اهمیت نیست اما خارج از کشور فستیوال جدا و تعریف خاص خودش را دارد.

شایان ذکر است؛ کورش تهامی برای این فیلم که حدود یکماه آینده آماده پخش می‌شود، تیتراژ می‌خواند و گروه برای رسیدن به نقطه دلخواه تلاش می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

محیا و رضا زوج جوانی در آستانه ازدواج  هستند. رضا مهندس معمار است و محیا شاگرد و نامزد او است. حادثه ای برای محیا اتفاق می افتد که مسیر زندگی هر دو را تغییر می دهد.

کوروش تهامی، محمود پاک نیت، همایون ارشادی، لیلا بلوکات، آوا دارویت، با هنرمندی جعفر دهقان و شهرام عبدلی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

پایان فیلم برداری زیر سقف دودی

«زیر سقف دودی»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوران درخشنده، با بازی شهرام حقیقت دوست، حسام نواب صفوی، ابوالفضل میری و لاله مرزبان و همچنین تعدادی از نابازیگران در ویلایی واقع در منطقه کردان کرج به اتمام رسید.

در پروژه «زیر سقف دودی» که به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد؛ تاکنون تعدادی از بازیگران سینمای ایران، از جمله؛ فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی فرد جلو دوربین رفته‌اند و در این پروژه سینمایی ابوالفضل میری و لاله مرزبان نیز به سینمای ایران معرفی می‌شوند.

نظر شما