شناسهٔ خبر: 130156 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

همه زمینه‌ها برای استیضاح آخوندی فراهم است/نوع گفتار وزیر راه هزینه‌آور است

پرویز سروری/* قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه وزیر راه بداند که جمله «خوشبختانه همه جان‌باختگان بیمه هستند» بر درد داغ‌دیدگان می‌افزاید،گفت: اگر نمایندگان مسئله را با دقت بررسی کنند همه زمینه‌ها برای استیضاح آخوندی فراهم است.

به گزارش «نماینده»، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حادثه قطار سمنان که منجر به جان‌باختن تعدادی از هموطنان ما شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه وزیر راه قبلا اعلام کرده بود که سامانه کنترل اتوماتیک قطارها راه‌اندازی شده است قاعدتا نباید خطای انسانی دلیل اصلی وقوع چنین اتفاقی باشد.

وی افزود: مشخص است که یا وزیر در اعلام این مسئله که «راه‌آهن به سیستم کنترل اتوماتیک مجهز است» قصور کرده و یا اینکه اطرافیان او به او مشاوره غلطی در این مورد داده‌اند که سه سال پس از اعلام این خبر چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

سروری با تأکید بر اینکه نمی‌توان به راحتی از این موضوع عبور کرد، گفت: وزیر راه باید بداند که نوع گفتارش با مردم هزینه‌آور است و مردمی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند با شنیدن جمله «خوشبختانه همه جان‌باختگان بیمه هستند» نه تنها دردهایشان تسکین نمی‌یابد بلکه موجبات تحریک عواطف آنها نیز فراهم می‌شود.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان تأکید کرد: در چنین وضعیتی کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و داغدارند منتظرند تا مسئولان با مواضع‌شان التیامی بر زخم‌های آنها باشند نه اینکه دردی بر دردهای آنها بیفزاید.

وی با تأکید بر اینکه باید بررسی کرد که چرا چنین اتفاقی می‌افتد و اطلاعات غلط از سوی وزیر به مردم داده می‌شود، تصریح کرد: همچنین باید بررسی کرد که چرا برخورد منطقی و درستی با این حادثه چه از سوی دولت و چه از سوی شخص وزیر راه صورت نمی‌گیرد و با اظهاراتی بر داغ این حادثه افزوده می‌شود.

سروری ادامه داد: در دو یا سه سال گذشته حادثه آتش‌سوزی انجام شد و سه نفر از هموطنان‌مان به دلیل فقدان مسائل ایمنی جان‌شان را از دست دادند و آن زمان عده‌ای گلویشان را پاره کردند که شهردار تهران باید استعفا دهد ولی امروز هیچ صدایی از همان افراد برای حمایت از شهروندانی که در حادثه قطار سمنان جان خود را از دست داده‌اند شنیده نمی‌شود.

قائم مقام جمعیت رهپویان با تأکید بر ضرورت استیضاح وزیر راه و شهرسازی به خاطر کم‌کاری در حوزه‌هایی چون امنیت ریلی و سایر اقدامات محوله تصریح کرد: حساسیت نمایندگان ضروری است و با توجه به مواضعی که وزیر راه اتخاذ کرده است استیضاح جا دارد و باید گفت مجموع اقدامات و عملکرد آخوندی بسیار حساسیت‌برانگیز است.

وی ادامه داد: در عرصه‌های دیگری چون شهرسازی و تکمیل پروژه مسکن مهر نیز هیچ اقدامی از سوی آخوندی دیده نشده است و اگر نمایندگان این استیضاح را با دقت بررسی کنند همه زمینه‌ها برای یک استیضاح مفید فراهم است.

نظر شما