شناسهٔ خبر: 130105 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مسئولان امکانات لازم را برای زائران پیاده امام رضا(ع) فراهم کنند

آیت‌الله علم الهدی/2 امام‌جمعه مشهد با اشاره به حضور گسترده زائران پیاده در مشهد طی روزهای آینده گفت: مسئولان امکانات لازم را برای زائران پیاده امام رضا(ع) فراهم کنند.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: مشیت و اراده بشر در اختیار ذات خداوند است و این موضوع به‌عنوان یکی از ویژگی‌های الگویی قرآن شناخته می‌شود و انسان قرآنی آن چیزی را می‌خواهد که خواست پروردگار است.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: انسان الگویی قرآن دلش در کنار دست، پا، چشم، دهان، زبان و دیگر اعضای بدنش در اختیار خدا است و به افراد لاابالی‌ای که بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی عفافی دارند توجه نکرده و آلوده نمی‌شود.

وی با اشاره به اختیاری نبودن فکر انسان، اضافه کرد: اندیشه گناه، گناه نیست و محدود کردن فکر گناه به دست خود انسان نیست، زیرا اختیاری ندارد و گناه و عذابی برای او ثبت نمی‌شود، اما فکر گناه اعمالش را پاک و فاسد می‌کند و جوان نباید توجهی به افراد بی‌حیا، بی‌حجاب و بی عفاف داشته باشد و باید دلخواهش به‌طرف خواست و رضای پروردگار باشد.

آیت‌الله علم الهدی گفت: این ایام مقارن با سالروز حوادث سه‌گانه آخر ماه صفر است، جریاناتی  که نقطه‌ عطفی در سرنوشت تاریخ اسلام در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بود.

امکانات خراسان رضوی برای خدمت رسانی به زائران بسیج شود

وی  افزود: رحلت پیامبر اکرم(ص) مصادف با انقلاب امامت بود و متأسفانه هم‌زمان با این رحلت انحراف رهبری از خط ولایت و امامت به وجود آمد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه، بی‌بصیرتی و بی‌توجهی امت در آن زمان ۱۴ قرن امت‌های اسلامی را عذاب داد، تصریح کرد: در مقابل این انحراف عزیزترین‌ها مانند دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) وظیفه خود را به‌خوبی انجام دادند و دامن علی(ع) را گرفتند.

وی اظهار کرد: دومین حادثه به‌عنوان نقطه عطف تاریخ اسلام این بود که مردم به سمت خوش‌گذرانی رفتند و بر این مردم طاغوتی فردی مانند معاویه مسلط شد و امام حسن مجتبی(ع) در این مسیر به شهادت رسیدند.

آیت‌الله علم الهدی اضافه کرد: حادثه سوم در زمان امام رضا(ع) بود که به شهادتشان ختم شدو فتنه دشمن تا این حد بود.

وی با اشاره به حرکت عظیم زائران پیاده حرم مطهر رضوی، بیان کرد: تا به امروز روضه این سه عزیز فقط اشک داشت و امروز شاهدیم که دلدادگان ائمه اطهار(ع) با پای پیاده به کربلا رفتند و اکنون با پای پیاده در هوای سرد به مشهد می‌آیند.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه، مسئولان باید امکانات لازم را برای زائران پیاده امام رضا(ع) فراهم کنند، افزود: از اقدامات آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برای زائران پیاده امام حسین(ع) و زائران پیاده امام رضا(ع) تشکر می‌کنیم.

وی گفت: امروز سالروز تشکیل بسیج به‌فرمان امام راحل(ره) است و بسیج محور اقتدار نظام و انقلاب است.

بسیج مظهر مردم سالاری دینی است

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان فرمودند بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است و درجاهای دیگر در حد حرف و انتخابات این کار می‌شود و دمکراسی دنیا لیبرالی است و میبینید که انتخاب آمریکا در سه ایالت باطل می شود، اما در ایران مردم‌سالاری دینی حکم‌فرما است و به فرموده مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری و حرف، حرف مردم است و این مردم اخلاق سیاسی خود را بر اساس آموزه‌های دین آموختند.

وی تأکید کرد: جهاد، فداکاری، خدمت اقتصادی و حرکت دانش‌بنیان مردم بر مبنای دین است و نماد آن درحرکت‌های اربعین حسینی و آخر صفر است و همه مردم با همه‌ توان خود در صحنه حاضر شدند و هرکس به شکلی به زائر پیاده امام حسین(ع) و زائر پیاده امام رضا(ع) خدمت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: بسیجی همه‌چیز خود را در راه خدا تقدیم کرده است و این نمونه مردم‌سالاری در هیچ کجای کره زمین وجود ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب در هفته بسیج سال گذشته فرمودند نفوذ بر دو قسم فردی و جریانی است و یکی از خطرناک‌ترین نفوذها، نفوذ در جریان بسیج است و دشمن می‌خواهد بسیجی مخلص را بد معرفی کند.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: بسیج یک کلمه و شجره طیبه است و این زمزمه‌های که در جهت بد جلوه دادن بسیج است یک زمزمه آمریکایی و انگلیسی است.

وی تصریح کرد: بسیج یک ملاک و محور برای بصیرت برادران و خواهران برای شناخت جریان نفوذی دشمن است و باید این ملاک به‌درستی شناخته شود.

نظر شما