شناسهٔ خبر: 130014 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

یوسفیان ملا در نطق میان‌دستور:

مسئولان دولتی به جای پاسخگویی در جایگاه منتقد می‌نشینند تا میدان را از دست منتقدان خارج کنند

یوسفیان ملا43 نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از دولت به معنای مطرح نکردن ایرادات نیست، گفت: مسئولان دولتی و به‌ویژه شخص معاون اول به جای پاسخگویی به انتقادات خود در جایگاه منتقد می‌نشینند تا میدان را از دست منتقدان بگیرند.

به گزارش «نماینده» عزت‌الله یوسفیان ملا در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۳ آذرماه ۹۵) گفت: قانون باید جامع و مانع باشد، ‌ جامع باشد یعنی دربرگیرنده همه مصدایق باشد و نیاز به تفسیر نداشته باشد و مانع بودن آن نیز به این معناست که مانع اظهارنظر این و آن باشد.

وی افزود: قانونی که امروز نوشته می‌شود هیچ‌کدام از آنها جامع و مانع نیست و حتی مجلس خود می‌نویسد که قانون من جامع و مانع نیست و این در جایی است که ۴ ماده را تصویب می‌کند و بعد می‌گوید آیین‌نامه اجرایی آن را دولت بنویسید و این یعنی قانون من جامع، مانع و به دور از تفسیر اغیار نیست و بیایید آن را تفسیر کنید که باید این ایراد برطرف شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل اشتغال و مشکلات اقتصادی در کشور گفت: متأسفانه مجلس دهم نیز فقط به نطق‌ها در مورد اشتغال و تولید خلاصه شد و از نمایندگان هیچ حرکتی در این باره تاکنون نداشتیم.

یوسفیان ملا با اشاره به مشکلات خانوادگی موجود در سطح جامعه خاطرنشان کرد: فرزندان ناشی از طلاق به مراتب بهتر از فرزندان ناشی از ازدواج مجدد تربیت می‌شوند چون ازدواج مجدد بعضاً جز هوسرانی چیز دیگری نیست و برای این معضلات باید فکری اساسی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود فقر در کشور گفت: در بحث پیوند اعضای بدن و ازجمله پیوند کلیه در کشورهای دیگر (پیوندگیرنده) در نوبت است، ‌ اما با کمال تأسف در کشور ما فروشنده اعضای بدن در نوبت است تا کلیه خود را بفروشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث مفاسد اقتصادی در کشور همان‌هایی که بیشتر از مفاسد اقتصادی دم می‌زنند و شعار می‌دهند، خودشان دارای مشکل هستند.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: ما باید از دولتی که رأی مردم را کسب کرده و تفویذ رهبری را دارد باید حمایت کنیم، اما حمایت این نیست که هرچه ایراد وجود دارد آن را مطرح نکنیم.

وی در پایان گفت: با کمال تأسف بسیاری از بزرگان دولت در جلسات خودشان در جایگاه منتقد قرار می‌گیرند و این درحالی است که خود این مسئولان باید پاسخگوی همین انتقادات باشند و مخصوصاً معاون اول رئیس‌جمهور همیشه کارش این است که خود در جایگاه منتقد می‌نشیند که میدان را از دست انتقادکننده بگیرد که این درست نیست.

نظر شما