شناسهٔ خبر: 129899 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عضو فراکسیون امید:

شهرت طلب نیستم/ برخی در فراکسیون امید دنبال «عنوان» هستند/ مصلحت بود که لاریجانی بر صندلی ریاست بنشیند

محمود صادقی// محمود صادقی در گفت و گو با یک روزنامۀ اصلاح طلب گفت: «برخی از اشخاص در فراکسیون امید بیش از آنکه دنبال کار باشند دنبال «عنوان» هستند. دغدغه بیشتر این افراد آن است که «من باید چکاره شوم»»

به گزارش «نماینده»، محمود صادقی نماینده مردم تهران در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد با اشاره به اینکه «همکاران هم با من شوخی می‌کنند و به من می‌گویند آقای خاص! لقب خوزه مورینیو را به من می‌دهند» گفت: «من با همه مجلس‌نشینان ارتباط دوستانه دارم و همگی می‌دانند که من شهرت‌طلب نیستم و هر کار می‌کنم بنابر انجام وظیفه‌ام است.»

این عضو فراکسیون امید در بخشی از گفت و گویش تصریح کرد: «برخی از اشخاص در فراکسیون امید بیش از آنکه دنبال کار باشند دنبال «عنوان» هستند. دغدغه بیشتر این افراد آن است که «من باید چکاره شوم»»

وی در این خصوص به ذکر مثالی از انتخابات رؤسای گروه‌های دوستی پرداخت و گفت: «در روز انتخابات تعدادی از دوستان به دلیل برخورداری من از دانش زبان انگلیسی و همین طور دانشگاهی بودنم، گفتند کاندیدای ما برای ریاست این حوزه شما هستید. من تصمیم گرفتم که اگر چنین توافقی وجود دارد، جلو بروم که رای‌ها خرد نشود مثل برخی از کمیسیون‌ها. نزد یکی از دوستان رفتم گفت اجازه دهید من استخاره کنم (باخنده) گفت به من بیرون از مجلس می‌گویند تو چه کاره هستی؟ خب من باید یک عنوانی داشته باشم برای همین می‌خواهم کاندیدا شوم. به او گفتم خب فکر می‌کنی رای می‌آوری؟ دیگر به این موضوع فکر نمی‌کرد و بیشتر به‌دنبال عنوان بود اینکه عنوان باشد حالا برنامه‌ای هم نداشته باشم، مهم نیست!»

صادقی در ادامه و برای تحلیل ضعف در فراکسیون امید نیز یادآور شد: «بخشی از ضعف فراکسیون به نظر من، درگیر شدن بیش از حد در جلسات فراکسیون است و Overlap شدن. دیگر فرصت فکر و برنامه‌ریزی و عمل باقی نمی‌ماند. مثلا در صحن مجلس در حال تدوین لایحه احکام دائمی هستند، اما در فراکسیون تمام فکر و ذکرمان متمرکز به دادن رای اعتماد وزرا بوده است و نمی‌دانیم در مجلس چه می‌گذرد. درحالی که لحظات مجلس تعیین کننده است.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه در خصوص انتخابات ریاست مجلس نیز خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم مصلحت این بود که آقای دکتر لاریجانی بر صندلی ریاست بنشیند به دلیل اینکه الان متقاعد شده‌ام که مجموعه ما نیاز به فرصت بیشتری داشت.»

وی پس از بیان نقل قولی از همکارانش در مجلس مبنی بر اینکه «آقای لاریجانی به کار گروهی اعتقادی ندارد.» ادامه داد: «علی‌الظاهر آن هماهنگی لازم را حتی نواب رئیس هم ندارد، من احساسم این است که نایب‌رئیسشان هم درگیر تصمیمات جدی رئیس نیستند چه رسد به اینکه انتظار داشته باشیم ایشان با اصلاح‌طلبان کار کنند.»

نظر شما