شناسهٔ خبر: 129869 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد

احداث ۷.۵ کیلومتر راه برای بازگشت زائران حسینی در ۷۲ ساعت

پیاده روی اربعین مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: نیروهای این اداره کل در یک اقدام جهادی در کمتر از ۷۲ ساعت یک راه دسترسی و میانبر برای بازگشت زائران اربعینی در چذابه احداث کردند.

به گزارش «نماینده»، منوچهر رحمانی اظهار کرد: پیرو بازدید روز جمعه استاندار خوزستان از وضعیت پایانه مرزی و نیز پارکینگ ۵۰ هکتاری مرز چذابه و مشاهده مشکلاتی از قبیل کمبود ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ تصمیم گرفته شد یک راه دسترسی از پشت این پارکینگ برای خروجی خودروها ایجاد شود.

وی افزود: علی‌رغم نداشتن زمان به دلیل نزدیکی با ایام اربعین و زمان بازگشت زائران از کربلای معلا تمامی امکانات استان برای احداث این راه بسیج شده و از پشت این پارکینگ یک راه دسترسی به طول ۷.۵ کیلومتر ایجاد شد.

رحمانی اظهار کرد: ۲۳۰ نفر از نیروهای عادی و متخصص این سازمان با استفاده از ۱۰۰ وسیله نقلیه سنگین از قبیل لودر و بلدوزر توانستند خدمتی کوچک اما ارزنده به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه نمایند.

وی گفت: با توجه به استقبال کم‌نظیر عاشقان امام حسین (ع) از مرز چذابه برای رفتن به کربلای معلا علاوه بر اینکه پارکینگ ۵۰ هکتاری این پایانه تکمیل گردید بلکه پارکینگ‌های ذخیره و حتی کناره‌های جاده اصلی منتهی به مرز هم مملو از خودروهای زائران شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: بر همین اساس و طی نشستی با استاندار تأکید شد برای تسهیل در بازگشت زائران و نیز جلوگیری از قفل شدن ورودی و خروجی این پارکینگ و نیز روان کردن ترافیک این جاده احداث شود.

وی اضافه کرد: با ایجاد این راه هم از ضلع جنوبی و هم از ضلع شمالی امکان ورود و خروج خودروها به پارکینگ ۵۰ هکتاری چذابه فراهم شد و زائران به‌راحتی می‌توانند از این دو جاده برای بازگشت به شهرهای خود بدون فوت وقت اقدام نمایند.

وی افزود: با احداث این راه که حدود ۱۱ متر عرض دارد محور جدید چذابه - بستان -عبدالخان ایجاد و قطعاً ترافیک مسیر بسیار روان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری برای کارکنان این اداره کل دانست و گفت از آغاز زمان پیاده‌روی اربعین تاکنون نیروهای این اداره کل با تمام توان برای خدمت کردن به زائران بسیج شده‌اند.

مرز چذابه از مرزهای اصلی خوزستان و عراق در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

منبع روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان

نظر شما