شناسهٔ خبر: 129614 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی خبر داد:

بررسی نحوه رسیدگی به حقوق خانواده‌های شهدای منا با حضور اوحدی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سید حسین نقوی.jpg سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی نحوه رسیدگی به حقوق خانواده‌های شهدای منا با حضور رئیس سازمان حج و زیارت در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از نشست صبح امروز (یکشنبه) کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون با هدف بررسی و ارزیابی پیگیری حقوق خانواده‌های شهدای منا و رسیدگی به مسائل خانواده‌های آنان جلسه‌ای با حضور اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، قشقاوی معاون امور مجلس وزارت خارجه، نمایندگان دادستان کل کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، وزارت کشور و بیمه مرکزی برگزار کرد.

وی افزود: پس از طرح موضوع از سوی بروجردی رئیس کمیسیون، اوحدی گزارشی از روند فعالیت‌های سازمان ارتباط با خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدای منا و دفاع از حق و حقوق آنان ارائه کرد و گفت که تا احقاق کامل حقوق آنان به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد.

نقوی یادآور شد: همچنین قشقاوی گفت که وزارت امور خارجه نیز با جدیت کامل پیگیری حقوق خانواده‌های شهدای منا بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: در پایان جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، تصمیماتی از جمله، پیگیری جدی حقوقی حقوق خانواده‌های شهدای منا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای منا گرفته و مقرر شد دولت همت بیشتری برای حمایت همه‌جانبه از خانواده‌های شهدای منا به کار بندد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین خواسته شد تا تمامی مشکلات قضایی خانواده‌ها همانند دیگر خانواده‌ شهدا به مسئول ذیربط خانواده شهدا در قوه قضائیه ارجاع داده شود و جلسات منظمی برای پیگیری و تحقق حقوق خانواده‌های شهدای منا تشکیل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما